פרסום ראשון

ההסכם בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה': בבעלזא זועמים

מתיחות חסרת תקדים ב'אגודת ישראל' לקראת החתימה שצפויה מחר על ההסכם בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל'. בחסידות בעלזא זועמים: הנציג שלנו יישאר מחוץ לכנסת (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חסידות בעלזא (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

פרסום ראשון: מתיחות חסרת תקדים ב'אגודת ישראל' לקראת החתימה שצפויה להתקיים מחר (רביעי) על ההסכם בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', לפיה יחלקו הצדדים חמישים-חמישים בין נציגי המפלגות ברשימה.

ל'כיכר השבת' נודע כי בחסידות בעלזא קיים זעם רב על ההסכם והסדר ברשימה הצפויה, מה שעשוי להותיר את נציג החסידות מחוץ לרשימה.

על פי ההסכם, סדר המקומות ברשימת 'אגודת ישראל' הוא: יעקב ליצמן (גור), מאיר פרוש (שלומי אמונים) יענקי טסלר (ויז'ניץ) וישראל אייכלר (בעלזא).

ההסכם עליו יחתמו הצדדים צפוי להותיר את נציג חסידות בעלזא, ישראל אייכלר, מחוץ לכנסת הבאה, זאת לאחר שמסתמן כי רשימת 'יהדות התורה' לא תביא יותר משבעה מנדטים.

יצוין כי בבעלזא הרשמית מסרבים להתייחס להסכם, אך בכירים המעורים בנושא אמרו ל'כיכר השבת' כי לא ייתכן שחסידות בעלזא, הנחשבת לחסידות השניה בגודלה, תמצא את עצמה מחוץ לכנסת, בעוד נציג חסידות ויז'ניץ יהיה בפנים.

לדברי הבכירים, "לא יהיה זה מן הראוי לזרוק נציג עשייה וותיק מחוץ לכנסת לטובת נציג חדש צעיר שבא מלשכתו של סגן השר יעקב ליצמן".

באם לא יהיה שינוי, הרי שמחר (רביעי) בשעה 12 בצהריים צפויים להתכנס חברי ועדת השמונה של אגודת ישראל לתיאומים אחרונים לקראת החתימה בין הצדדים על הסדר ברשימה.

כעת נותר לראות האם נציג חסידות בעלזא ייעדר מהכינוס בהוראה מלמעלה בשל דחיקת החסידות מהכנסת. בנוסף, בחסידות בעלזא ביקשו לדחות את החתימה במספר ימים על מנת שיגיעו להבנות, דבר שלא קרה עד כה.

מלשכת ח"כ ישראל אייכלר סירבו להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר