הפריימריז בליכוד

ניצחון לנתניהו; השריונים שביקש - אושרו

'מרכז הליכוד' אישר את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין תקנון הפריימריז והשריונים אותם הוא מבקש להציב ברשימה, אך העביר בקושי את השריון של ח"כ נגוסה (פוליטי)

נתניהו (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

'מרכז הליכוד' אישר אמש (שלישי) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין תקנון הפריימריז והשריונים אותם הוא מבקש להציב ברשימה, אך העביר בקושי את בקשתו לשריין את חבר הכנסת אברהם נגוסה, נציג העדה האתיופית לכנסת הבאה.

בהצעה בעניין תקנון הפריימריז והשריונים תמכו 1017 חברים מול 575 מתנגדים. נתניהו, ביקש לעצמו שריון במקום ה-21 עבור מועמד חיצוני.

הזעם על ההצעה לשריון נגוסה נבע מן העובדה שמדובר בסעיף לשריון משבצת העולים, כאשר נקבע כי נגוסה יוכל להתמודד שוב במשבצת המשוריינת ולהיכלל ברשימה במספר קולות קטן, זאת כאשר עד כה חבר כנסת שנכנס לכנסת במשבצת שריון כלשהי, אמור להתמודד על מקום ברשימה הארצית ולא שוב על מקום משוריין. בסופו של דבר בהצעה לשריון נגוסה תמכו 781 חברים מול 771 שהתנגדו.

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הגיב ואמר: "אני מודה לחברי מרכז הליכוד על התמיכה האיתנה בי ובהצעתי. הליכוד מאוחד לקראת הבחירות הקרובות שבהן נבקש את אמון הציבור כדי להמשיך ולהוביל את מדינת ישראל להישגים אדירים בביטחון, במדיניות החוץ, בחברה ובכלכלה. תודה לכם, חברי הליכוד".

יו"ר מרכז הליכוד, השר חיים כץ אמר כי "ההצבעה היום היא נקודת הפתיחה של תנועת הליכוד לקראת הבחירות הכלליות לכנסת. הליכוד היא המפלגה הגדולה והדמוקרטית ביותר בישראל. נעשה ככל שיידרש כדי לסייע ליו"ר התנועה ראש הממשלה בנימין נתניהו לנצח בבחירות ולשמור על שלטון הימין".

במקביל, מנהלת הליכוד הודיעה אמש ל-14 חברים בקבוצת המכונה "הליכודניקים החדשים" כי חברותם במפלגה הוקפאה הך שהם לא יוכלו להתמודד או להצביע בפריימריז הקרובים.

ליאור המאירי, שהיה אחד הנפסלים, אמר כי "זהו קרב נגד רדיפה פוליטית, שקרים מכוערים, תפישה מקרתיסטית ואני דמוקרטית, ואם נפסיד בקרב הזה - הרדיפה הפוליטית הזאת תגיע בסוף לכל אחד אל סף הדלת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר