"חילול השם עצום"

מבוכה בבורו פארק: המשטרה במצוד אחר זייפנים חרדים

משטרת ניו יורק עורכת מצוד אחר חרדים שזייפו תווי חנייה בבורו פארק. עסקני הקהילה מסבירים את פשר גררי המשטרה כי מדובר ב"בעיות שאנו יצרנו במו ידינו - וזהו חילול השם עצום" (חרדים, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בורו פארק, אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט - פלאש 90k)

מבוכה בקהילה החרדית: משטרת ניו יורק מצויה היום (רביעי) בעיצומו של מצוד אחר חרדים מתוך הקהילה שזייפו תווי חנייה.

בתקופה האחרונה, נצפים ברחובות בורו פארק משאיות גרר רבות בשירות משטרת התנועה של ניו יורק, דבר שעורר פליאה רבה. משאיות אלו, גררו מכוניות רבות השייכות לקהילה החרדית - מה שעורר כצפוי גל מחאה מתוך הקהילה, בטענה כי המשטרה נטפלת דווקא אל החרדים.

שיאו של גל מחאה זה אירע בשבוע שעבר, כאשר מספר חרדים ניגשו למשאית גרר משטרתית, הורידו ממנה מכונית שבבעלותו של חרדי והפצירו בנהג להימלט עם המכונית - למרות זעמו של השוטר. האירוע הזה תועד והופץ ברשתות החברתיות, וגרם לסערה רבה.

כעת, בפנייה לקהילה, מפרסמים עסקני בורו פארק החרדים מכתב שחושף את הסיבה האמיתית לנוכחותם המוגברת של גררי המשטרה בשכונה.

"אנחנו בקשר הדוק עם ה-NYPD (משטרת ניו יורק, י"ב) שמודעת להונאה מסיבית המתרחשת בקהילות שונות. ההונאה כוללת מדבקות ותווי חנייה מזויפים בעלי רישום 'דוקטור'. ישנם רכבים רבים ברחובות שלנו, שעליהם המדבקות המזויפות, וה-NYPD בתהליך של איתורם ואיתור בעליהם, שרבים מהם חייבים בשלב זה אלפי דולרים של קנסות על המכוניות שלהם.

"עכשיו, עיניהם של ה-NYPD ושל משאיות הגרירה שלהם על בורו פארק, אבל בלי קשר דווקא לתקרית שבשבוע שעבר. הם כאן בגלל בעיות שאנו יצרנו במו ידינו - אנשים בקהילה שלנו, שמפרים את החוק בצורה מכוונת: הם מייצרים מדבקות מזויפות במכונות משוכללות.

"וכעת, כשהמשטרה כבר ברחובותינו עם משאיות הגרירה שלהם בגלל הונאה זו, הם מטפלים ביד קשה מאד במכוניות שחונות באופן לא חוקי; במקום רק לתת דו"ח, הרכבים גם נגררים. הרמאים האלו, שחושבים שהם משיגים משהו בעזרת מדבקות מזויפות, הם הסיבה העיקרית לעלייה בשיעור הגרירה בימים האחרונים - ולא אף אחד אחר.

"נוהג זה, של עבירה על החוק כדי לדאוג לעצמך - יוצר חילול השם עצום וחייב להיפסק", סיכמו העסקנים, כשהם מזהירים כל מי שמחזיק במדבקה מזוייפת לתקן את המצב באופן מיידי, לפני שהמשטרה תעניש אותו.

על המכתב חתומים העסקנים מאיר כץ מ'שומרים בורו פארק', יענקי מאייר מארגון 'מתעסקים', יידל פרלשטיין מארגון CB12 והעסקן הרב בעריש פרייליך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר