"המשך יבוא"

ניצחון לישיבות: בית המשפט דחה את ארגון YAFFED

הארגון המוכר במאבקו נגד מערכת החינוך החרדית בנושא לימודי החול, סופג מפלה כאשר שופט קובע שזהו ארגון פוליטי לכל דבר ודעתו לגבי המערכת הישיבתית לא רלוונטית (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
תעמולה של YAFFED ברחובות ברוקלין נגד החוסר בלימודי חול (צילום: YAFFED)

החינוך החרדי בניו יורק: ניצחון למערכת החינוך החרדי בניו יורק בסוגיית לימודי החול, אל מול ארגון YAFFED.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', מאות הישיבות ותלמודי התורה של המגזר החרדי בניו יורק מתמודדים בשנה האחרונה עם תקנות חדשות של מחלקת החינוך, שלפיהן גם מוסדות חינוך פרטיים (ביניהם של המגזר החרדי) צריכים להגיע לכמות גבוהה של שעות לימודי חול.

ארגון YAFFED (ראשי תיבות של 'פרקליטים צעירים למען חינוך הוגן') פועל בשנים האחרונות להטמעת לימודי החול במוסדות החרדיים. הארגון, שהוקם בידי בוגרי ישיבות, מנסה לשנות את מערכת החינוך החרדי מבפנים - על ידי תעמולה פנים-מגזרית, וגם מבחוץ - באמצעות פעילות חקיקה.

אין זה פלא איפוא, שראשי המוסדות החרדיים רואים ב-YAFFED אוייב. לכן, כאשר בית המשפט קבע כי לארגון זה אין כל זכות להתערב בחינוך החרדי, נשמו רבים מאותם ראשי מוסדות לרווחה.

הפגנה חרדית נגד YAFFED (צילום: YAFFED)

הארגון סופג עתה מפלה, לאחר שתבע את מדינת ניו יורק על תיקון לחוק חינוך. התיקון, שהגיש שמחה פלדר - סנאטור חרדי בסנאט של ניו יורק, קובע שכאשר המדינה בודקת את סך שעות לימודי החול, ניתן לכלול בסך זה גם לימודים אחרים שלא נמנו בתוכנית המקובלת.

בתביעה שהגיש הארגון נגד מדינת ניו יורק, הוא תובע לקבל פיצויים, לאחר שלדבריו השקיע כספים רבים בתעמולה פנים-מגזרית בעד לימודי חול של ממש, וכעת הכספים יורדים לטמיון. אלא שבית המשפט קבע שאין בטענות ממש, והמדינה לא צריכה לפצות את YAFFED.

את ההחלטה קיבל שופט בית משפט מחוזי בברוקלין. לדבריו, YAFFED הוא ארגון פוליטי לכל דבר, ולא ארגון חברתי כפי שראשיו מתיימרים להציג. לכן, ובהתחשב בכך שדעתו של הארגון לגבי החינוך החרדי אינה רלוונטית, המדינה לא מחוייבת במימון ההוצאות שהשקיע הארגון ללא כל רלוונטיות.

יתכן שמעתה יחשוב הארגון פעמיים לפני שישקיע כספים בפרסום במגזר החרדי, ואולי אף יפנה יותר למישור המשפטי, אך גם שם יצטרך להתמודד עם ארגונים נגדיים שהקים המגזר החרדי בזמן האחרון.

בתגובה להחלטת בית המשפט, צייץ הארגון בטוויטר: "הדרך אל הצדק היא מלאת מהמורות. היום דחה בית המשפט את טענתנו בעניין התיקון של פלדר, על בסיס חוסר סמכותנו השיפוטית, אך לא הגיע לגופו של חוקת התיקון.

"המאבק שלנו למען הילדים החרדים נמשך. המשך יבוא בקרוב", הבטיחו ב-YAFFED.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר