הבטאונים והסיקור

האחדות ב'יהדות התורה': מי לא מרוצה מההסכם שנחתם?

בעוד 'המודיע' ו'יתד נאמן' סיקרו בהרחבה את חתימת ההסכם בין 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' לריצה משותפת בבחירות, 'המבשר' של 'שלומי אמונים', הזכיר זאת במילים בודדות בידיעה אחרת (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מעמד החתימה (באדיבות המצלם)

סיעות 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' חתמו אמש (רביעי) על הסכם לריצה משותפת בבחירות הקרובות לכנסת ה-21 ובבחירות הבאות לכנסת ה-22, כאשר עיקר ההסכם מדבר על שוויוניות בחלוקה בין הסיעות.

הבוקר (חמישי) שלושת הבטאונים של הסיעות השונות - 'המודיע' של הסיעה המרכזית, 'המבשר' של 'שלומי אמונים' ו'יתד נאמן' של 'דגל התורה - מסקרים באופן שונה את החתימה על ההסכם, מה שעשוי להעיד על מידת שביעות הרצון של הצדדים מההסכם שהושג.

בביטאון הוותיק מבין השלושה - 'המודיע', מתפרסמת כתבה ותמונה בעמוד הראשון, לצד כתבה המבוססת על ההודעה לעיתונות המשותפת שפרסמו אתמול 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' על "אחדות חרדית היסטורית ברשימת יהדות התורה המאוחדת - סיעות אגודת ישראל ודגל התורה חתמו על הסכם להליכה משותפת בבחירות".

נאומי הח"כים לאחר החתימה על ההסכם

בנוסף, מפרסם 'המודיע' ידיעה נפרדת תחת הכותרת: "לקראת הכנסיה הארצית בעוד כשבועיים, האחדות שהושגה ברשימת יהדות התורה מעצימה את הצורך בגיבוש פנימי של תנועת אגודת ישראל".

לעומת זאת, בביטאון 'שלומי אמונים' - 'המבשר', ההודעה לעיתונות המשותפת של 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' לא מופיעה, גם תמונת החתימה על ההסכם נעדרת מדפי העיתון.

'המבשר' מדווח על חתימת ההסכם בין השורות, בידיעה אחרת המתפרסמת גם ב'המודיע' על כך ש"ועדת השמונה אישרה את ההסכם בין סיעות יהדות התורה. אחרי כן אושרר ההסכם בישיבה המשותפת של הסיעות שהתקיימה בהמשך".

עוד דווח כי "האחדות - פלטפורמה לליכוד השורות פנימה, בדיוני ועדת השמונה, נאמר כי דוקא עם השמחה על הצעד ההיסטורי של חתימת ההסכם בין הסיעות, מתחדד הצורך העז להתאגד ולאגד את כל קהילות החסידים במסגרת אגודת ישראל".

קוראי 'המבשר', כך נדמה, זקוקים לזכוכית מגדלת מקצועית כדי להבין שנחתם אתמול הסכם שוויון בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה', וזאת לאחר יותר משלושים שנה. הסיקור הדל ב'המבשר' יכול ללמד אולי כי בסביבת סגן השר מאיר פרוש פחות מרוצים מההסכם שנחתם.

לעומת זאת, נדמה שב'דגל התורה' מאוד מרוצים מההסכם. ביטאון התנועה, 'יתד נאמן', מגיש לקוראיו את הסיקור הארוך והבולט ביותר על ההסכם. בעמוד הראשון תחת הכותרת "יהדות התורה מאוחדת, נחתם הסכם השיוויון", מדווח כי "דגל התורה ואגודת ישראל יתמודדו יחד ברשימה מאוחדת בבחירות הבאות. בלשכת ח"כ הרב גפני נערך אתמול מעמד החתימה על ההסכם ההיסטורי המתקן את חלוקת הייצוג והתפקידים במפלגה".

בנוסף, בעמוד 2 מתפרסמת ידיעה על פני עמוד שלם, ותמונה גדולה, בה נראים יעקב אשר, חנוך זייברט, יעקב ליצמן, משה גפני, מאיר פרוש, אורי מקלב, ישראל אייכלר ומנחם שפירא, בעת החתימה על ההסכם, ובכותרת נכתב באדום: "נחתם הסכם האחדות", זאת לצד ראיונות עם חברי הכנסת של דגל התורה שמפרטים את ההישגים בהסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר