חילולי השבת בעיר

עיריית בני ברק לבג"ץ: מפרים את ההסכם איתנו

בעיריית בני ברק הוחלט לא לעבור לסדר היום על כוונת משרד התחבורה להפקיע ממנה שטחים כדי לאפשר בהם את המשך חילולי השבת במהלך עבודות הקמת הרכבת הקלה (אקטואלי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המחאה נגד חילולי השבת בבני ברק (צילום ארכיון: רועי אלימה, Flash90)

עיריית בני ברק פנתה לבג"ץ בבקשה להוציא צו על תנאי האוסר על משרד התחבורה לבצע את הליכי הפקעת השטחים באזור העבודות להקמת הרכבת הקלה בעיר, זאת בעקבות חילולי השבת במקום.

לטענת העירייה, "הסיבה האמיתית להליכים אלו, הינם הפרה יסודית ומתמשכת של ההסכם עליו חתמה בשעתו העירייה עם הממשלה, בו נתנה את הסכמתה לשימוש במקרקעין שבבעלותה לצורך בניית פרוייקט הרכבת הקלה בעיר - כשאחד התנאים המרכזיים בהסכם היה שלא תתבצענה עבודות בתחומי העיר בשבתות ובמועדי ישראל".

העתירה הוגשה באמצעות היועץ המשפטי של העירייה עו"ד יהודה ליבוביץ ועו"ד אריאל יונגר ממשרד עו"ד רון גזית-רוטנברג, בהנחיית ראש העיר אברהם רובינשטיין ובכירי העירייה. בעתירה גם מבקשת העירייה שהועדה המייעצת לנושא הקרקעות תקיים שימוע בטרם מתן חוות דעתה לשר למתן הרשאה להפקעה.

כזכור, לפני חודשים אחדים פורסם כי שר התחבורה ישראל כץ נותן הרשאה לחברת נת"ע, העוסקת בפרוייקט הרכבת הקלה, כדי לקבל זכויות בקרקעות בהן מתבצעות העבודות להקמת הרכבת הקלה ולקנות חזקה בקרקעות אלו, כשהמדובר בהפקעה הכוללת מספר רב של גושים וחלקות, בשטח של עשרות אלפי ממ"ר בתחומי העיר בני ברק, השווים מאות מליוני שקלים בשל מיקומם במרכז גוש דן.

לטענת נציגי העירייה, מטרתם היא לעצור ולבטל רצף פעולות פסולות ובלתי חוקיות הנובעות כולן, בלא יוצא מן הכלל, בשימוש לרעה ובחוסר תום לב של סמכויות שהמחוקק לא הקנה למטרות מעין אלו.

"מדובר בהפרה יסודית של המדינה על ההסכם עליו היא חתמה עם העירייה, ובמקום שהמדינה תודה בטעותה ולציית להסכם, היא לא בוחלת בשום תרגיל משפטי, חוקי או לא חוקי, והפתרון שהיא מצאה לעצמה כנגד ההסכם עם העירייה - הוא שימוש בהליכי הפקעה".

עוד טוענת העירייה בעתירתה לבג"ץ, כי היא פנתה לכל הגורמים הנוגעים בדבר במשרד התחבורה, כדי לקבל את הנתונים שהיוו את הבסיס להחלטת ההפקעה, אך "במקום שהחומר הרלוונטי יהיה נגיש, זמין וערוך בצורה מסודרת שניתן יהיה לעיין בו, ולמרות הפניות החוזרות והנשנות לכך - מאומה לא נמסר לעירייה עד כה".

באי כוח העירייה מדגישים, כי בשעתו עתרה העירייה לבית המשפט המחוזי להפסקת העבודות של הרכבת הקלה בשבתות ובחגים, בשל הסכם חד משמעי, כתוב וחתום, בין העירייה לבין הממשלה על אי ביצוע העבודות בשבתות ובחגים, ובהחלטתו לא קיבל בית המשפט את דרישת העירייה, רק כיוון שחברת נת"ע הגישה לבית המשפט מסמכים שלפיהם הפסקת העבודות תגרום לקריסה בסביבה ויש בכך סכנת נפשות.

"אך בית המשפט חזר והבהיר כי ההסכם עצמו, בין העירייה לבין הממשלה, לאי ביצוע עבודות בשבתות ובחגים - תקף לחלוטין, אלא שהממשלה, במקום להודות בטעותה ולפעול בהתאם להסכם, החליטה על הפקעת הקרקעות העירוניות, באופן שהעברת הקרקעות לרשות המדינה תגרום לכך שהעבודות בשבתות ובחגים לא ייחשבו להפרת ההסכם", טוענת העירייה בסיכומם של נימוקי העתירה, שמטרתה כאמור למנוע את חילול השבת בפרהסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר