"הרגשנו כמו בני ערובה"

רעדו בקור: נהג אוטובוס נעלב; הורים וילדיהם נאלצו לחכות

נהג של חברת 'קווים' נפגע מדבריו של נוסע, והחליט לעצור את האוטובוס העמוס במשפחות רבות, עד שהנוסע שהעליב אותו יירד ממנו. אם לילדים כועסת: "זו שערוריה; אסור לשתוק על זה" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

התנהגות שערורייתית: נהג של חברת 'קווים', עצר את האוטובוס באמצע נסיעתו ביום חמישי ממודיעין עילית לירושלים, כי טען שאחד הנוסעים העליב אותו.

התנהגותו המקוממת של הנהג החלה כבר מעט לאחר תחילת הנסיעה, כאשר אישה רצתה לרדת בצומת שילת, בה אמנם אין הורדה רשמית אך היא ביקשה לנצל את עצירת האוטובוס במקום בלי קשר אליה, לצורך איסוף. הנהג סירב תחילה בכעס, ונעתר רק לאחר תחנונים מרובים מצידה.

אך הקטסטרופה האמיתית החלה בהמשך, כאשר נוסע בקו 304 שישב קרוב לנהג, שוחח בטלפון. הנהג העיר לו על כך בקולניות, בטענה כי דיבוריו מפריעים לו בנהיגה. הנוסע נעתר, הפסיק את שיחתו, אך בשלב זה התערב נוסע אחר, והעיר לנהג על טון דיבורו התוקפני.

לדבריו, הנהג שוחח בטלפון תוך כדי הנהיגה. "אין לך זכות להעיר לאחרים על שיחות הטלפון שלהם, כשאתה בעצמך מדבר בטלפון - בניגוד לחוק - ובוודאי לא בכזה סגנון דיבור. וזו לא פעם ראשונה שנהגים מתייחסים לנוסעים כאילו האוטובוס של אבא שלהם", הטיח בו הנוסע.

חילופי הדברים בין השניים הפכו לקשים, כולל ביטויים מעליבים ודרישה שהנוסע יעבור לירכתי הרכב, עד שהנהג הודיע: "אני אעצור את האוטובוס במחלף בית חורון, ולא אמשיך בנסיעה - עד שתרד".

נהגים של 'קווים'. אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לתוכן הידיעה (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

הנוסעים לא האמינו שכך אכן הוא ינהג, אך להפתעתם הנהג עצר את האוטובוס במחלף המדובר, באמצע כביש 443.

"היינו שם כחמישים נוסעים", מתאר אחד מהם ל'כיכר השבת', "ובהתחלה היינו בהלם. הרי לא יכול להיות שבגלל שנוסע התגרה בך, אתה לוקח את כולנו כ'בני ערובה'. הדיבור בטלפון שהפריע לנהג, הוא רק תירוץ, כי הדיבור הזה הפסיק עוד לפני המהומה".

הסאגה נמתחה על פני לא פחות משעה תמימה, כאשר בזמן הזה נשמעות צווחות של פעוטות שהעצירה הממושכת לא עשתה להם טוב, קולות וויכוח ומהומה רבתי.

כל אותו הזמן נוסעים יצרו קשר עם מוקד שירות הלקוחות של חברת 'קווים', שנציגיה מצידם ניהלו במקביל שיחות עם הנהג, אך כלום לא עזר!

"אני מיהרתי ללמד בחיידר בירושלים", אומר נוסע נוסף ל'כיכר השבת', "שכני למושב האוטובוס היה לחוץ להגיע לפגישה דחופה, וככה גם עוד רבים מהנוסעים הפסידו כסף וזמן יקר מאוד, והכל בגלל התנהגות כל כך מקוממת של נהג 'קווים'".

אילוסטרציה (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

הסיפור נגמר, כאמור רק לאחר שעה (שכללה ניסיון תיווך לא מוצלח של שוטרים שהוזעקו למקום) - כשהגיע אוטובוס אחר של קו 304, והנוסעים הועברו אליו. נוסעים רבים אחרים התייאשו עוד קודם, ועברו לקווי אוטובוס שונים שחלפו באזור.

אחת הנוסעות, אם לילדים רכים, עדיין כועסת: "זה פשוט לא ייאמן, זו שערורייה. מריבה שטותית בין נהג לנוסע, מגיעה עד כדי השבתת אוטובוס מלא בנוסעים? זה בלתי נסלח. אסור לעבור על זה בשתיקה".

"מה שבטוח", היא מוסיפה במרירות, "את הטראומה ועגמת הנפש שלי ובעיקר של הילדים הקטנים שלי שבכו ורעדו מקור - לא נשכח עוד זמן רב. אל נוסעים באף מקום אחר לא היו מעזים להתנהג ככה; רק לחרדים".

מחברת 'קווים' טרם נמסרה תגובה לידיעה, למרות פניית "כיכר השבת" לשם כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר