"חסר תקדים"

נתניהו המריא לצ'אד ותקף את מנדלבליט

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לפנות בוקר (ראשון) לביקור רשמי בצ'אד ואמר כי מדובר בפריצת דרך. קודם לכן תקף בחריפות את היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט (חדשות)

(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לפנות בוקר (ראשון) לביקור רשמי בצ'אד, שם ייפגש עם הנשיא אידריס דבי, בארמון הנשיאות בבירה נג'מנה. השניים יסמרו הצהרות לתקשורת לאחר הפגישה, יסעדו לארוחת צהריים ובלילה נתניהו ימריא חזרה לישראל.

"אני יוצא עכשיו לעוד פריצת דרך היסטורית וחשובה, לצ'אד", אמר נתניהו לפני המראתו, "מדינה מוסלמית ענקית שגובלת בלוב ובסודן. זה חלק מהמהפכה שאנחנו עושים בעולם הערבי והמוסלמי, הבטחתי לכם שזה יהיה. יהיו שם בשורות גדולות. יהיו עוד מדינות".

נתניהו הוסיף ואמר כי "זה מטריד מאוד, אפילו מעלה זעם אצל איראן ואצל הפלסטינים שמנסים למנוע זאת. הם לא הצליחו".

מוקדם יותר אמש תקף ראש הממשלה בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעקבות ראיון שהעניק 'לחדשות 12'.

"מתברר שבמשך שנה המשטרה לא חקרה עבירות, אלא חיפשה עבירות נגדי. קוראים לזה 'תפירת תיקים'", אמר ראש הממשלה וטען כי התוכנית הזו ששודרה ערב ההחלטה "מטרידה".

נתניהו תקף את מנדלבליט ואמר כי "הבחירה לשתף פעולה עם תוכנית כזאת, בעיתוי כזה, היא חסרת תקדים בתולדות המשפט הישראלי ומעלה סימני שאלה קשים. יש לי דברים חמורים לומר על מה שראינו הערב ואומר אותם כשאחזור מהמסע המדיני לצ'אד".

לפי הדיווח של דנה ויס ב'חדשות 12', מנדבליט אמר למקורביו: "כל חיי המקצועיים הובילו אותי לרגע הזה, וכל הקריירה המקצועית שלי תימדד על פי ההחלטה הזאת". על ההטבות שקיבל נתניהו ממילצ'ן אמר מנדלבליט: "הוא לא זהיר. ראש ממשלה צריך להיות זהיר יותר. חבל".

מנדלבליט הבהיר כי הניסיון של נתניהו להשפיע עליו - לא עובד. ואמר למקורביו כי "ברור לי שרה"מ רוצה שאבין שהוא ראש ממשלה מצוין, ושאי אפשר בלעדיו. בעיקר בענייני ביטחון בקבינט. מבחינתי זה שקוף ולא עובד עליי. זה יהיה אסון קולוסאלי אם אתן לזה להשפיע עליי."עבדתי שנים עם נתניהו ולא עלו בעיות. לצערי, הגענו לאן שהגענו. אבל בשורה התחתונה התגלה כאן דפוס התנהגות בעייתי של נתניהו, שמתחבר לבעלי הון ובמקום להתרחק מהעניינים שלהם - הוא פועל לקדם אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר