לאחר הכרעת ראש הישיבה

יעקב מרגי מזהיר: 'המפץ החרדי' יוביל למחיקת תנועת ש"ס

ח"כ יעקב מרגי, מוותיקי החכ"ים בש"ס, מזהיר כי ריצה משותפת עם יהדות התורה "תמחק את ש"ס לעתיד; ש"ס לא סיימה את תפקידה" • תוקף את הפרשנים החרדים: "מונעים מאינטרסים" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ מרגי ויו"ר ש"ס השר דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, מוותיקי תנועת ש"ס, מזהיר כי ריצה משותפת של ש"ס עם 'יהדות התורה' תוביל למחיקת ש"ס בעתיד. כזכור, ביום שישי חשף 'כיכר השבת' את דבריו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן שפסל את האפשרות.

במהלך התכתבות עם פעילי ש"ס ששאלו בנושא, כתב ח"כ מרגי: "אני חסיד הכי גדול של אחדות אני מנסה לומר מספר דברים והלוואי שאני טועה: רשימה מאוחדת לא תביא מפץ אלא בקושי אם בכלל את המצב הנוכחי. אני סובר שאחדות תמחק את ש"ס לעתיד וש"ס עדיין לא סיימה את תפקידה רק חכ פעיל יודע באמת מה ההבדלים ומה קורה בתוך העשייה בכנסת מבלי לפגוע בכל".

ח"כ מרגי התייחס לעיתונאים החרדים שמנסים לקדם את המהלך וכתב: "הפרשנים לעת מצוא שמונעים מאינטרסים כאלה ואחרים".

חשיפת "כיכר השבת", בשבוע שעבר

מרגי התייחס לעובדה שבליכוד יש מי שדוחף ל'אחדות חרדית': "תזכרו שביבי חפץ באחדות כדי לנגוס בקצה המחנה. אתם יודעים כמה חברה טובים יאמרו ביבי בסכנה צריך לחזק אותו... ועוד כל מיני לומדס....".

יו"ר ועדת החינוך הדגיש: "ש"ס לא חלשה, ש"ס תעבור ובגדול. אנחנו עדיין לא מדברים וחבל".

"המפץ החרדי"; מני גירא ויהודה אבידן באולפן 'ישי ורבינא בכיכר'

כזכור, ביום שישי נחשף לראשונה ב"כיכר השבת" כי נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן פסל את האפשרות שש"ס תתמודד ברשימה אחת עם 'יהדות התורה'.

בנו, הגאון רבי יעקב כהן, הביא את דבריו של אביו כפי שהתבטא בימים האחרונים. וכך אמר הגר"ש כהן, מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס: "הייחודיות של תנועת ש"ס אשר הוקמה בראשיתה להחזיר עטרה ליושנה ולרומם את הציבור הספרדי בחיבור בין בני התורה לעמך בית ישראל - זו הדרך היחידה שלנו וכך נמשיך, ותנועת ש"ס תמשיך ללכת בדרך עצמאית למען הציבור הספרדי כפי שהיה מיום הקמתה".

הראשל"צ: "לא כל דבר אחדות, הספרדים בפני עצמם"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר