'המבקר'

הראפר החרדי המצליח בראיון מיוחד • צפו

הוא יוצר שירים שמקבלים במה גם בכלי התקשורת החילונים ויוצר שיתופי פעולה עם ראפרים מהשורה הראשונה בישראל כשהוא חובש כיפה שחורה וחמוש בציציות ארוכות • צפו (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום ועריכה: אריאל ליבא)

הראפר שלמה רג'ה מתארח בתכנית 'המבקר' של מבקר המוזיקה של כיכר השבת, נתנאל לייפר. רג'ה, חרדי בוגר ישיבות, הוא ראפר מצליח שכמה משיריו הושמעו בכלי התקשורת הכלליים, אם כי בשנה האחרונה הוא יוצר גם חומרים שונים שאינם רק ראפ.

רג'ה מספר כיצד מצא את דרכו ל"מוזיקה השחורה", שאינה נפוצה כלל בציבור החרדי כבר בגיל צעיר יחסית. "הייתה לנו מקהלה שאבי פתח וכך למדתי דרך ההקלטות את התהליכים וכבר מגיל 15 התחלתי ליצור מקצבים ולהקליט ובשנתיים האחרונות זה הפך למקצועי לכל דבר".

"אני לא מכוון לאף אחד ומכוון לכולם. אני מוציא שיר ולא מכוון אותו למגזר כזה או אחר. למרות שאני משויך למגזר בצורה מאד ברורה אני לא אוהב להגדיר את עצמי ובאמת בשנתיים האחרונות יצאו שירים שמתאימים לכולם", מספר רג'ה.

הוא מספר על "בחייך" - הדואט האחרון שלו עם הראפר הישראלי המפורסם אילן לוקאץ', "בדרך כלל התקשורת היא זו שמפלגת בין הציבורים, זה קל אבל יש את האנשים שמנסים להיות שפויים ולהסתכל על הבן אדם כמות שהוא לא דרך התקשורת. אני משתדל לחיות ככה ומסתבר שגם לוקאץ' מסתכל על הדברים ככה".

"אני עושה את כל העבודה כולל הטקסטים העיבודים וההפקה כך אני יכול להביא את היוצרים אל המקום שלי ולא להיגרר למקומות לא נכונים. באופן משעשע, דווקא בשיר 'לחייך' אני כתבתי את השיר בהומור לגמרי וללא שום מסר רציני, אך דווקא לוקאץ' ששמע שאני חרדי החליט לכתוב מילים על אמונה והתחזקות, מילים רציניות בעלות מסר", מספר רג'ה.

לשאלה כיצד הוא מתייחס לתגובות רעות שהוא מקבל, "אני די נהנה מזה. תמיד יהיו כאלו שלא אוהבים שאתה מצליח, קיים או נושם... אך אני נהנה מזה שהבן אדם השקיע וכתב משהו והיה חשוב לו להביע את דעתו גם אם היא שלילית".

האם הוא מתכוון להוציא אלבום? ומה הוא חושב על סצנת ההיפ הופ היהודית, כל זאת ועוד בראיון המלא.

השירים המלאים מפינת 'המסננת':

דוד פרלמן וצבי זילברשטיין - מודים

עציון מאיר - לא לקנא

משה כורסיה - עוד יום שעובר

מרדכי יצהר בוימל - להתענג

זבולון נתנוב - מסע ארוך

נשיר ביחד - ריבון כל העולמים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר