הפירצה וההלכה

הדיין פסק: אסור לחלק את הקנייה ברשת 'יש' - כדי להרוויח את ההנחה

הלקוחות גילו פירצה ברשת החרדית 'יש', להוזלת הקניות - בעקבות פשרה בתביעה ייצוגית שהובילה להחזרת 4 שקלים על כל קנייה, אולם הדיין הגר"י קנר פסק: אין לעשות כן (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

תביעה ייצוגית שהוגשה נגד רשת 'שופרסל', בגין כך שחייבה לקוחות במחיר מלא גם כשהיו מבצעים, הובילה להסדר פשרה לפיה הרשת תחלק ללקוחות שמונה מיליון שקלים - כאשר בכל קניה מעל 25 שקלים בחנויות הרשת - הכוללת את רשת 'יש' במגזר החרדי - יופחתו ארבעה שקלים מסך התשלום על הקניה.

בשבוע שעבר החלו סניפי הרשת להחזיר ללקוחות את הכסף בכל קנייה, והלקוחות, כך מסתבר, זיהו מהר מאוד את הפירצה שנוצרה, שמעניקה להם אפשרות קלה לערוך קניות מוזלות בצורה משמעותית.

לא מעט לקוחות, כך לפי עדויות שהגיעו ל'כיכר השבת', החלו לחלק את הקנייה השבועית שלהם למספר קניות של עשרים וחמשה שקלים, וכך הם זוכים להנחה משמעותית, משום שעל כל קנייה מעל עשרים וחמישה שקלים, הם משלמים עשרים ואחת שקלים בלבד.

אולם מתברר כי לפי ההלכה - אין לעשות כן.

הדיין, הגאון רבי יהודה קנר, ממודיעין עילית, פסק בשיעורו כי אין לחלק את הקניות בצורה הזו והעושה כן עובר בגזל.

לדברי הרב קנר: "המטרה של החזר הכספים היא לעשות תיקון לכלל הלקוחות ולשלם לכמה שיותר לקוחות החזר של ארבעה שקלים ובכך לפצות את הרבים, כך שהעושה כן, פוגע ברצון הבעלים של הרשת לפצות את כלל הציבור".

עם זאת, הוסיף הגר"י קנר, כי מי שכבר עבר ועשה כן - אין צריך להחזיר לרשת ולא כלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר