בידורית ניידת, בידורית קריוקי – המדריך המלא

המדריך הגדול והמקיף ביותר על בידוריות. טרם רכישת הבידורית הבאה שלכם, כדאי שתקראו, ותבינו מי נגד מי, מותגים, סוגים, איכויות, ועוד (טכנולוגיה, שיווקי)

בידורית קריוקי (צילום: יחצ)

עולם ההגברה והסאונד תפס תאוצה בקרב הצרכנים בשנים האחרונות. נכנס לתודעת הציבור כמה חשוב הציוד בכדי שהאירוע יהיה אירוע אותו נזכור וננציח בזכרוננו. אפשר להגיד היום במלוא הביטחון שכל אירוע שמכבד את עצמו ידאג לכך שתהיה בידורית בשטח הרחבה. מטרתה של הבידורית היא להנעים את זמנו של הקהל ובמקרים מסוימים גם לגרום לשיתוף פעולה עם הקהל (קריוקי וכו'...). אז ממה בעצם בנויה הבידורית? לאילו מטרות היא מתאימה? וכמה זה עולה לי?

מהי הבידורית?

בידורית היא למעשה מערכת שמע, תוכלו למצוא גם בידוריות ניידות וגם בידוריות נייחות. הבידורית היא למעשה מכלול אחד שכלול בתוכה מערכת הגברה, רמקול, וחיבור לניגון מוזיקה ממקורות שונים. הבידוריות נפוצות מאוד וסביר להניח שיצא לכם להיפגש איתן בכמה מקומות במשך החיים שלכם, החל מטקסים בבתי הספר ועד חפלה אצל השכן. לבידוריות שלל אופציות והיא מתאימה את עצמה לאופי האירוע, אם מדובר באירוע מכובד שבו נצטרך לגעת בלב הקהל הבידורית תשרת אתכם בצורה הטובה ביותר בכך שתגביר את קולכם מבלי פגיעה באיכות השמע, אם תרצו לנגן לעוברים והשבים גם כאן הבידורית יודעת לעשות את העבודה על הצורה הטובה ביותר, כמו כן בערבי קריוקי ועוד…

על חברות ומותגים

השוק בהחלט רחב וקיימות המון חברות חדשות וותיקות אשר מתחרות על רכישתם של הצרכנים. על מרבית החברות סביר להניח שלא שמעתם עדיין, היות ומדובר בחברות "נישה". המותגים המוכרים בישראל הם, Pro Audio, Proxtone, Pure Acoustics, TRX Audio, Pro Tech ועוד… אך הבולטת שבהם היא חברת Proxtone המציגה מבחר גדול, ואיכות ורמת גימור גבוהה על פי מה שבדקנו. שימו לב ואל תטעו, כי יש מקום גם לחברות צעירות, החברות מציגות מוצרים ברמת גימור טובה ובהחלט מאתגרים את החברות השולטות בתחום. יתרון נוסף שקיים בקנייה של מוצר שהוא לא של חברה מוכרת הוא עצם העובדה שאם זה היה מותג הייתם משלמים יותר. כאשר אתם רוכשים מוצר מחברה מוכרת אתם משלמים "מס" נוסף על קניית מותג. עשו השוואת מחירים בין מוצרים שהם בגדר מותג וכאלו שלא, בעלי מפרט טכני זהה וכך תוכלו לבחור את המוצר שעדיף לכם.

מה כדאי לי לבחור?

כדי להקל עליכם לפני בחירת המוצר נחלק את הבידוריות לשלוש קטגוריות עיקריות: בידוריות ניידות או נייחות, בידוריות אישיות, ובידוריות המתאימות לקריוקי. בקטגוריה הראשונה אנו רואים בידוריות הכוללות מגוון אפשרויות תפעול, איכויות שמע גבוהות ושלל אפקטים. הבידוריות הניידות הן קלות יותר לרוב ומאפשרות מעבר ממקום למקום, הן לרוב מצוידות בגלגלים ומספר ידיות המאפשרות תנועה קלה יותר.

בידוריות אלה חזקות ועוצמתיות ומתאימות לאירועים מכל הסוגים ולמספר רב של אנשים בקהל.

בקטגוריה השניה אנו פוגשים את הבידוריות האישיות, מטרתן העיקרית של הבידוריות היא להגביר את עוצמת הדיבור, הן לא מתאימות להשמעת מוזיקה או נגינה ברוב המקרים. הבידורית קלה ויש אפשרות לנשיאה שלה על גוף המשתמש. אנו נמצא בידוריות מסוג זה לרוב אצל מרצים, מורים, מדריכי ספינינג, שחקנים ועוד… הבידוריות האלה מתאימות לקהל יותר מצומצם. הגענו לקטגוריה השלישית, כאן אנו פוגשים את בידוריות הקריוקי. מעטים האנשים ששמים לב להבדל בין בידורית רגילה לבין בידורית המיועדת לקריוקי, כיוון שההבדלים עצמם לא נראים לעין או נשמעים לאוזן. בעצם בידוריות הקריוקי הן גל סוחף, כל בידורית רגילה תעשה את אותה העבודה עבורכם. אנחנו רואים המון פרסומות על בידוריות קריוקי במחירים הזויים ובמקומות הזויים, יש להימנע מרכישה לא אחראית של המוצר הזה, הדבר לא כרוך רק בהוצאה כספית אלא גם לנזק שיכול להיגרם למכשירים המחוברים לבידורית, לרוב אורך חייהם של המוצרים האלה הוא קצר. העדיפו השקעה חד פעמית טובה.

איכות סאונד

לכל בידורית גוון שונה של איכות שמע, יש בידוריות המתאימות לשירה ונגינה, ומצד שני יש את אלו שדווקא מתאימות להרצאות ודיונים. כמו כך, בשוק קיימות בידוריות המתאימות לשני האופנים. אם אתם חובבי נגינה יהיה עליכם לרכוש בידוריות בעלת איכות שמע גבוהה מן הסתם, בכדי שהסאונד היוצא יישמע נקי וערב לאוזן.

ישנן בידוריות שלרוב נרכשות על ידי אנשים שהצורך העיקרי שלהם הוא העברת מידע בהרצאות, דיונים, טקסים וכו'... אותן בידוריות הן בעלות סאונד פחות נקי אך בעלות עוצמה גבוהה, בדרך כלל בידוריות מהסוג הזה יהיו יותר זולות.

עוצמה

עוצמת הסאונד נמדדת לפי הוואט, ישנן בידוריות בעלות עוצמת וואט גבוה (700 וואט ויותר) וישנן בידוריות עם עוצמת וואט נמוכה יותר. עוצמה גבוהה לא תמיד מעידה על מכשיר איכותי, יש לבדוק שגם הצלילים הגבוהים של המוצר נשמעים בצורה ערבה לאוזן. הרבה בידוריות מציעות עוצמת וואט גבוה אך כאשר אנו משתמשים בהם יש רעשי לוואי והצליל לא נעים, לכן כשאתם מגיעים למקום הרכישה נסו את העוצמה הנמוכה וגם את הגבוהה ועשו השוואה ביניהם. אם אינכם אנשים שמופיעים מול קהל גבוה במספר אין שום סיבה שלא תשתמשו בבידוריות בעלות עוצמת סאונד נמוכה.

סוגי בידוריות

כאמור, ישנם הרבה סוגים של בידוריות, כאשר ההבדל העיקרי בינהם מלבד המותג השונה אשר מייצג רמה ואיכות שונה, ישנם הבדלים נוספים, בגודל הבידורית, סוג המגבר, גודל הטויטר, סוג המצבר, סוג המיקרופונים ועוד.. כל אלו המשפיעים על איכות ועוצמת הסאונד של הבידורית.

למעשה יש 2 סוגים עיקריים של בידוריות.

הסוג הראשון, הוא בידורית רגילה בגודל 8"-15", אלו בידוריות שמשקלם נע בין 7 ק"ג עד 18 ק"ג.

הסג השני, הם בידוריות אישיות, שנקראות ב"שפה המקצועית" – חגורת הגברה. במדריך הזה, לא נדון ולא נפרט לגבי סוג שזה של בידוריות אך נכתוב בקצרה, כי חגורת הגברה, היא מיני בידורית במשקל של 100 עד 300 גרם, וכולל מדונה. חגורת הגברה יותר מתאימה לדיבור, הרצאות, טיולים וכו.. ופחות מתאימה למסיבות, מוסיקה וכודמה..

גדלים של בידוריות

הגדלים של בידוריות הם: 6.5", 8", 10", 12", 15". גודל הבידורית לא בהכרח מצביע על העוצמה שלה, ונתון זה יכול להטעות. כך שלעיתים בידורית מסוג מסויים בגודל 10", יכולה להיות חזקה ואיכותית יותר מבידורית בגדל 15" מסוג אחר.

כדי להבין באמת את עוצמתה ואיכותה של הבידורית, יש לבחון פרמטרים נוספים. וההמלצה שלנו לבדיקת איכות בידורית היא ללכת פיזית ולשמוע אותה, או לבדוק ביקורות, סקירות, וחוות דעת באינטרנט של אנשים שרכו בידורית זהה.

סוגי מיקרופונים של בידוריות

ישנם 2 סוגי טכנולוגיות של מיקרופונים אלחוטיים.

הסוג הראשון נקרא UHF – זו הטכנולוגייה הטובה יותר, וזה בא לידי ביטוי באיכות הסאונד, טווח הקליטה, ומינימום של ניתוקים והפרעות לרציפות השיור של המיקרופונים האלחוטיים.

הסוג השני נקרא VHF – זו הטכנולוגייה הנחותה יותר, עם סאונד באיכות ירודה, יחס גבוה של ניתוקים והפרעות.

האמור לעיל, נכון גם לגבי מדונה אלחוטית לבידורית.

כיצד נוכל להבחין ולדעת איזה מיקרופונים מצורפים לבידורית?

כמה אפשרויות.

אפשרות ראשונה, אם הבידורית זולה (400 ₪ עד 1000 ₪) סביר להניח שמדובר על בידורית עם מיקרופוני VHF, אם מדובר בבידורית יקרה יותר, כנראה שמדובר עם מיקרופוני UHF.

אפשרות שנייה, להרגיש במשקל של המיקרופון. אם הוא קל כנראה מדובר במיקרופון VHF.

אפשרות שלישית, לפתוח את מכסה המיקרופון, שם אמורה בד"כ להיות מדבקה עם התדר, אם התדרים הם 794-806 זהו מתחם תדרי ה-UHF. אם לדוגמא אתם רואים תדרים כמו 179.0 או 181.0 או 202.0 , מדובר בתדר שהוא VHF

מה ההבדל בין בידורית ניידת להפעלות, לבין בידורית לקריוקי

למעשה מדובר במוצר דומה שיכול לשמש לשני הפעולות. אך עם זאת, כשאר רתם שוקלים לרכוש בידורית ניידת שהיא "כלי העבודה" שלכם לשם הפעלות, הרצאות וכו.. מומלץ לא לקחת "הימור" או "סיכון" ולרכוש בידורית ניידת מקצועית ואיכותית, כי זהו הכלי עבודה שלכם, ואתם בטח לא רוצים "פדיחות" בשידור חי מול הקהל שהם למעשה הלקוחות שלכם.

אם מדובר בבידורית ניידת לקריוקי, ואיכות הסאונד והעוצמה לא כל כך חשובה לכם, אתם יכולים "להתפשר" ולקנות בידורית פשוטה וזולה.. אך שימו לב כי בדרך כלל "הזול עולה יקר" כמאמר הפתגם המפורסםץץ

מחיר

כמו שכבר פירטנו, ישנם מספר סוגים של בידוריות ולכל סוג יש עשרות דגמים מרמות שונות. בכדי שתוכלו לקבל מחיר מדויק עליכם לבחור בצורה ספציפית יותר איזה דגם אתם רוצים. כמובן, הבידוריות הניידות או הנייחות הינם יותר יקרות ויותר מקצועיות, לרוב הן גם יתאימו לכל השימושים שלכם. המחיר יכול להגיע עד אלפי שקלים ועל הבידוריות המקצועיות נשלם גם לעיתים עשרות אלפי שקלים. ברגע שתדעו את הייעוד שלכם ולאילו מטרות אתם צריכים אותן, תוכלו לקבל הצעות מחיר ממקום הרכישה. כמובן שעליכם להתייעץ עם המוכר, להשוות בין דגמים בעלי מפרטים טכניים דומים וכך תוכלו להוזיל עלויות.

אחסון ואחזקה

שמירה נכונה על המוצר באשר הוא יאפשר לכם להנות ממנו לטווח הארוך. הבידוריות הן מוצר עמיד וחזק אך אל תתנו לחיצוניות לאפשר לכם זלזול ביחס למוצר. נקו את הבידורית בסוף השימוש, אחסנו אותה במקום מוצל ורצוי גם לכסות אותה כדי שלא יווצר עליה גושים של אבק שיכולים לגרום לבעיות בכניסות של מכשירים שונים. הימנעו מחיבור של מכשירים שאינכם מכירים או שאינם תואמים, חיבור מכשירים לא תקינים יכול לגרום לפגם במערכת הבידורית. הימנעו ממגע ישיר של מים עם המכשיר או מצד שני אל תתנו למכשיר להיות תחת השמש לאורך זמן. אם אתם לא משתמשים בבידורית לאורך זמן אחסנו אותה במקום קריר ומוצל, דאגו לכיסוי הולם ורצוי גם לא להניח אותה במגע ישיר עם הקרקע, דאגו להפרדה דקה. הבידורית לא תופסת חלל חדר גדול, במיוחד לא הבידוריות האישיות. את הכבלים שמגיעים עם המכשיר שימו בשקית אטומה. אם תשמרו על אחסנה נכונה ואחזקה נכונה המכשיר ישרת אתכם לתקופה ממושכת.

איך בוחרים מקום קנייה נכון?

בחירת מקום הקנייה הוא חשוב לא פחות מתהליך בחירת המוצר. חפשו מקום בעל ביקורות חיוביות, מקום אמין וישר. אם אתם מכירים אנשים שכבר עשו את הרכישה הזאת או דומה לה, בקשו מהם המלצות. מקום טוב הוא מקום שבעלי המקום והעובדים הנוכחים יהיו סבלניים כלפיכם ויקשיבו לכל ההתלבטויות שעולות לכם בראש. זכרו, מקום אמין לא יחפש קנייה חד פעמית אלא לקוח קבוע ומרוצה.

לסיכום

לא פשוט לבחור בידורית שתתאים לצרכים שלכם, יש לקחת בחשבון שתהליך זה הוא ארוך ודורש הרבה זמן מחשבה.

הבידוריות נמצאות היום בכל אירוע, גדול או קטן, הן מצרך בסיסי לכל אירוע. הבידורית היא מערכת שמע הכוללת בתוכה מערכת הגברה, רמקול וחיבור לניגון מוזיקה ממקורות שונים. תוכלו לבחור בין רכישת מותג ובין רכישת מוצר שאינו נחשב כמותג, אם לשני המוצרים יש מפרטים טכניים זהים, אולי תעדיפו לרכוש את המוצר מהחברה הפחות מוכרת שמין הסתם יהיה זול יותר, על מותגים אנחנו תמיד משלמים עוד סכום כספי. הבידוריות מתחלקות לשלוש קטגוריות עיקריות: בידוריות ניידות או נייחות, בידוריות אישיות, ובידוריות המתאימות לקריוקי. לרוב אין הבדל בין בידוריות הקריוקי לבין בידוריות ניידות או נייחות. הפרשי המחירים ניכרים בין שלושת הקטגוריות כך שעל בידוריות ניידות תשלמו הכי הרבה ועל הבידוריות המיועדות לקריוקי תשלמו הכי פחות - הימנעו מקנייה במקומות לא סימפטים, גם בתחנות דלק תוכלו למצוא בידוריות כאלו… לרוב אורך חייהם אינם ממושך ואיכותן נמוכה. לכל בידורית יש איכות שונה של מערכת השמע, יש בידוריות המתאימות לנגינה, יש כאלו המתאימות לשירה ומצד שני יש גם את אלו שיתאימו להרצאות ודיונים, תוכלו למצוא מוצרים שכוללים בתוכם את כלל האפשרויות. ישנם מספר סוגים של בידוריות ולכל סוג יש עשרות דגמים, אם תרצו לקבל מחיר מדויקת עליכם יהיה להגיע לבחירה יותר ספציפית והעדיפו להגיע לחנות בכדי לקבל את הבחירה ולהתנסות על גופכם. לאחר שכבר רכשתם את המוצר, שמרו עליו ואחסנו אותו בצורה הראויה לו, רק כך תוכלו להנות מהמקסימום יכולת של המכשיר. בחרו מקום קנייה שמתאים לכם מבחינת יחס ומחיר, זכרו מקום טוב לא יחפש קנייה חד פעמית אלא לקוח קבוע. בסופו של דבר, אנו מאמינים שקניית בידורית מתאים גם לאנשי מקצוע וגם לאנשים פרטיים ותמיד היא מוסיפה אווירה טובה בבית ומשדרגת כל בילוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר