אסון בקהילה

אם חרדית בחרה ללדת בבית; התינוקת מתה

למרות הנחיות משרד הבריאות, אישה בת 34 בחרה ללדת את תינוקה בביתה, בנוכחות 'דולה' בלבד - מעשה שהסתיים באסון: התינוקת מתה, האם פונתה לביה"ח. המשטרה חוקרת (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / Flash90)

טרגדיה באשדוד: תינוקת נפטרה אמש (שני) במהלך לידת בית שהסתבכה, בבית משפחה חרדית בעיר.

צוות מד"א שהוזעק לבית פינה את הפעוטה לבית החולים אסותא הסמוך כשהיא במצב אנוש, תוך מאמצי החייאה, אך הרופאים נאלצו לקבוע שם את מותה.

גם האישה החרדית, בת ה-34, הועברה לחדר הניתוח כשהיא סובלת מדימומים קשים, והמשטרה שהגיעה לביתה פתחה בחקירת האירוע החמור.

על פי הדיווחים, מדובר בלידת בית מתוכננת מראש - בנוכחות 'דולה' - אלא שכאמור לידה זו הסתבכה, והתינוקת מתה זמן קצר לאחר הלידה או שאף נולדה ללא רוח חיים.

מאסותא נמסר: "מאמצי החייאה של מד"א החלו באופן מיידי. עם הגיעה לבית החולים המשיך צוות המלר״ד (המיון) בהחייאה עוד כ-40 דקות, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותה".

יצוין, כי לפי הצוותים הרפואיים שהגיעו למקום, ה'דולה' עצמה לא נמצאה במקום, ויתכן שנמלטה משום שכידוע משרד הבריאות אוסר על דולות ליילד אלא רק ללוות את ההליך המורכב.

הנחיות משרד הבריאות קובעות: לידות בית יבוצעו אך ורק בנוכחות אחות מיילדת בעלת ותק של שלוש שנים בקבלת לידות (או רופא גניקולוג) שיגיעו אל היולדת תוך שעה מזמן הדיווח על הופעת סימני לידה פעילה, וישהו עם היולדת לפחות שעתיים אחרי הלידה. כמו כן, על מי שעוסק בקבלת לידות בית, מוטלת חובה לעבור קורס החייאה של יילודים ורענון אחת לשנתיים.

כזכור, בעבר אירעו בישראל לא מעט פעמים סיבוכים בלידות בית, ולעתים הם אף הסתיימו באסונות. כך לפני כשנתיים מתה תינוקת לאם מחיפה לאחר שנולדה בבית, כפי שנהגה עם ילדיה הקודמים. באותה שנה נולדה תינוקת מתה אחרת לאם מאזור הצפון במהלך לידת בית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר