הסלמה בדרום

חיל האוויר תקף יעדי טרור במחנה צבאי של החמאס בעזה

ההתחממות בדרום - נמשכת. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו יעדי טרור במחנה צבאי של החמאס ברצועת עזה, בתגובה לירי על כוחות צה"ל. הקצין שנפצע קל מירי - שוחרר מבית החולים (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בשבט תשע"ט | 22.01.19
(צילום: פייסבוק)

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הערב (שלישי) מטרות טרור ברועת עזה, בתגובה לחילופי האש במהלך היום סביב גדר המערכת, שבשיאן, קצין צה"ל, מ"פ בצנחנים, נפצע באורח קל מירי.

לפי דיווחי הפלסטינים ברצועה, צה"ל תקף יעדים במחנה צבאי של הזרוע הצבאית של החמאס, ממערב לבית להיא, בצפון רצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי "הלילה תקפו מטוסי קרב של צה"ל מספר יעדי טרור במחנה צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בהמשך לתקיפות צה"ל במהלך היום ובתגובה לאירועי הירי שבוצעו נגד כוחותינו".

עוד נמסר כי "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה. צה"ל ערוך ומוכן לפעול נגד כל פעולת טרור מרצועת עזה ונחוש להגן על אזרחי מדינת ישראל".

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר בתגובה כי "ישראל נושאת במלוא האחריות על תוצאות ההסלמה וההתקפות המתמשכות על עמנו, ההתנגדות לא תאפשר שימוש בדם עמנו, יש לנו את האמצעים להגן על הדם ועל האינטרסים של עמנו".

ההסלמה בדרום החלה בשעות הבוקר, כאשר נפתחה אש לעבר כוח של צה"ל שעסק בסיור שגרתי בסמוך לגדר המערכת, ליד בית חאנון שבצפון הרצועה. בתגובה, טנק של צה"ל ירה לעבר עמדת תצפית של החמאס.

בהמשך, קצין צה"ל, מפקד פלוגה בצנחנים, נפצע באורח קל מאש שנורתה לעברו מהרצועה. הירי בוצע במהלך הפרות סדר של פלסטינים בסמוך לגדר שכללה יידוי אבנים. דובר צה"ל מסר כי "מתחקיר ראשוני בשטח עולה כי במהלך הפרת סדר שכללה יידוי אבנים מחבל פתח באש לעבר לוחמי צה"ל. כדור פגע בקסדת קצין צה"ל שפעל בנקודה. הקצין נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים".

הכדור שנורה אל הקצין, כאמור, פגע בקסדה שחבש על ראשו, ובחסדי שמים הוא נפצע באורח קל בלבד, פונה לבית החולים 'סורוקה' וכעבור מספר שעות שוחרר מבית החולים.

בתגובה לתקרית הזו, טנק של צה"ל תקף עמדת חמאס בסמוך לגדר. פעיל חמאס נהרג וארבעה נפצעו - אחד מהם באורח קשה.

הקסדה של הקצין (צילום: קבוצת 'בט"ש וחירום')

בנוסף, חמישה פלסטינים חשודים התקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, שניים מהם חצו לשטח ישראל, פגעו בציוד צבאי וחזרו לשטח הרצועה.

בתוך כך, בעקבות ההסלמה, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את העברת הכסף הקטארי, ההעברה השלישית, לרצועת עזה.

מחר, יום רביעי, יתכנס הקבינט המדיני ביטחוני, לראשונה עם הרמטכ"ל הנכנס, אביב כוכבי, לישיבה שתוכננה מראש.

התקיפות בעזה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר