בני ברק

ביהמ"ש: האופוזיציה בעירייה תבחר את נציגיה

בית המשפט המחוזי דן בעתירה המנהלית שהגישו חברי מועצת העיר מהאופוזיציה נגד ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין והורה כי הם ימנו את נציגיהם בוועדות (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש העיר בישיבה הראשונה (צילום: שוקי לרר)

הישג לאופוזיציה בבני ברק: בית המשפט המחוזי בתל אביב דן היום (רביעי) בעתירה המנהלית שהגישו חברי מועצת העיר מהאופוזיציה נגד ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין וקיבל את עתירתם.

לטענת חברי האופוזיציה, ראש העיר העביר את רוב פעילות מועצת העירייה לתאגידים העירוניים, כמו החברה הכלכלית ותאגיד המים, וכן לוועדות העירייה, בהן מועברים מאות מיליוני שקלים, מאושרים מכרזים ותפקידים ועוד ועוד.

האופוזיציה טענה עוד כי למרות שהחוק מחייב לשבץ נציגים מטעמה בכל הוועדות והתאגידים הללו, כדי שתוכל לפקח על המתרחש שם, אך ראש העיר לא מאפשר לנציגיה לפקח על השימוש בכספי התושבים.

מנגד, היועץ המשפטי לעירייה, טען כי ראש העיר בחר את נציג מפלגת "יחד" לפקח מטעם האופוזיציה בגופים אלו והכל התברר ככשר ותקין. בתגובה, טענו סיעות האופוזיציה כי סיעת "יחד" כלל אינה סיעת אופוזיציה והיא משתפת פעולה עם עסקני העירייה ואיננה מייצגת אף אחד מלבד את עצמה ואת עסקני העירייה.

בהמשך הדיון הוצג מסמך שנכתב על ידי יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר בני ברק, בו הצהיר כי "התרשמתי שאין מכרז שלא תפור בעיריית בני ברק". וטען כי בעירייה "התנהלות עבריינית מאורגנת שמטרתה להעביר סכומי עתק מקופת העירייה לידי העסקנים. אדרבה, הפחד שלהם מכל פיקוח רק מוכיח שיש להם הרבה מה להסתיר".

בסיום הדיון קבעה השופטת כי "אין תקדים לכך שראש העיר בוחר את המפקח עליו, ואין צורך בכלל לשכנע אותי. האופוזיציה תתכנס ותבחר את זהות המפקחים בכל אחד מהגופים העירוניים, לפי שיקול דעתה בלבד, וראש העיר אינו צד לעניין".

השופטת קיבלה את כל טענות האופוזיציה וקבעה כי חברי האופוזיציה יקבלו ייצוג הולם בכל אחד מהגופים העירוניים, כולל בחברה הכלכלית ובוועדת תכנון ובניה היוקרתית שבראשן עומד היום חנוך זייברט, מ"מ ראש עיריית בני ברק, וזאת על מנת שיוכלו לבצע את תפקידם ולבחון כל שימוש בכספי התושבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר