צפו בשודדים האלימים

'הרגשתי שאני הולכת למות': הנגיד ורעייתו משחזרים • צפו

בראיון נרגש ל'כיכר השבת', משחזרים הנגיד רבי חיים יצחק כהן ורעייתו לאה, את השוד האלים שאירע לפני שבועיים בביתם, אותו ביצעו 4 בני מיעוטים - שנתפסו היום בתום חקירת משטרה • צפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה" - כך, כשההתרגשות ניכרת בקולו, פותח הנגיד רבי חיים יצחק כהן את הראיון ל'כיכר השבת', במהלכו הוא ואשתו לאה אף משחזרים את אירוע השוד האלים שהתרחש בביתם בירושלים לפני שבועיים - שהחשודים בביצועו נתפסו היום (רביעי).

"הערבים הציגו את עצמם כמובילים של מכונת יבוש, וכשאשתי פתחה להם - זרקו אותה לארץ, וכפתו לה את הידיים, את הרגליים, את העיניים ואת הפה".

לדברי ר' חיים יצחק, "בהתחלה לא דיברו איתה על כסף, אז היא פחדה שהם מחבלים שרצו להרוג אותה. כשהבינה שזה שוד, נתנה להם את תכולת הכספת והם נעלמו איתה".

לאחר מעשה, מתאר איש החסד המוכר בשיחה ל'כיכר השבת', "אמרתי לעצמי - דיברתי עם הריבונו של עולם - 'אני מודה לך שאשתי ניצלה'".

"זה בטח בזכות שהערב אני מחתן יתומה, שאני נותן את כל הכסף לחתונה של בחורה שאין לה אבא ואימא", תולה הנגיד את הנס במעשיו הברוכים.

השודדים בדרך לגב' כהן, עם מכונת היבוש (מתוך מצלמת האבטחה)

לדבריו, "אני רואה שכל החסדים שעושים, אף דבר לא שוכחים; הריבונו של עולם, ברגע הנכון, מחזיר בכפל כפליים. אין לי שום תלונות ושום טענות. ברוך ה', חזרתי לעצמי, והריבונו של עולם החזיר לי. אני מודה לה', ונמשיך הלאה".

לאה כהן, אשתו של ר' חיים יצחק, שכאמור חוותה על בשרה את הטראומה, משחזרת בשיחה עם 'כיכר השבת' את הרגעים הקשים: "ניסיתי להילחם, אבל ראיתי שלא שייך. שאלתי אותם מה הם רוצים, אמרתי להם: בבקשה, יש כסף - ואז הם מהר לקחו את הכל והלכו".

"באותם רגעים שהייתי כפותה, הרגשתי שאני הולכת למות", מגלה לאה, ומוסיפה כי היום התרגשה לשמוע שהגנבים, ארבעה בני מיעוטים, נתפסו, מודה למשטרה על החקירה היעילה - ומודיעה כי היא מתכוונת לערוך סעודת הודיה, כדי להכיר לה' טובה על הנס.

יצוין, כי כפי שנודע ל"כיכר השבת", השודד שעמד ראשון בפתח הדלת, בעת השוד, היה עם כיפה לראשו וציצית לגופו, בניסיון להציג עצמו כאדם דתי.

עוד נודע, כי בני הזוג כהן הגיעו היום ל'מגרש הרוסים', כדי לזהות את ארבעת השודדים הערבים - ועשו זאת בהצלחה.

כמו כן, בית המשפט האריך את מעצרם של ארבעת החשודים בשוד, עד ליום ראשון הקרוב.

בהכנת הכתבה השתתף חיים גולדברג

מכונת הייבוש שהביאו הגנבים ''המובילים''
מכונת הייבוש שהביאו הגנבים "המובילים"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר