הפיכה בגיבוי ארה"ב

מהומות בוונצואלה: טראמפ הכיר ביו"ר האופוזיציה כנשיא

רחובות ונצואלה בוערים: מנהיג האופוזיציה חואן גואיד הכריז על עצמו כנשיא וזכה להכרה מארה"ב • הנשיא המכהן שלח כוחות רבים לטפל בהפגנות • מאות אלפים מפגינים בעד הנשיא החדש (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מחאות בעיר קרקאס (צילום: shutterstock)

מהומות בוונצואלה: המחלוקות בין האופוזיציה לקואליציה במדינה הגיעו לשיא, לאחר שיו"ר האופוזיציה, חואן גואידו, הכריז על עצמו כנשיא הזמני במדינה.

הנשיא המכהן במדינה הדרום-אמריקנית ונצואלה, ניקולאס מדורו, שנחשב בקהילה הבינלאומית לדיקטטור, מאשים את האופוזיציה שלדבריו מנסה לעשות הפיכה שלטונית בסיוע מדינות חיצוניות, זאת לאחר שארה"ב הכריזה אמש (רביעי) כי היא מכירה ביריבו גואידו.

בעקבות ארה"ב, צעדו מדינות נוספות בדרום אמריקה שעד כה תמכו רשמית בנשיא המכהן, וכעת מצדדים ביו"ר האופוזיציה. מגמה זו נתנה רוח גבית להפגנות-ענק ברחובות המדינה, כאשר מאות אלפים מפגינים כנגד השלטון הישן והמושחת - והנשיא שולח כוחות לטיפול במחאות אלו.

הנשיא מדורו (צילום: Shutterstock)

"נמשיך להפעיל את כל האמצעים הכלכליים והדיפלומטיים שברשות ארצות הברית בניסיון להחזיר לתפקוד את הדמוקרטיה בוונצואלה", נמסר אתמול מן הבית הלבן, וזמן קצר לאחר מכן נשמעו הכרזות דומות מצידן של המדינות השכנות פרגוואי, פרו, צ'ילה, ארגנטינה וקולומביה ואף קנדה.

במחאה על המגמה לה אחראי טראמפ, החליט מדורו להעניש את השגריר והדיפלומטים האמריקנים בארצו ולגרשם, כצעד של ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם ארה"ב. מן הממשל הוונצואלי נמסר כי "לנציג שלהם יש 72 שעות לצאת מתחומי המדינה".

נראה כי הממשל בוושינגטון אינו מתרשם מצעדי ההענשה. מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, מסר: "נקיים את היחסים הדיפלומטים באמצעות ממשלתו של הנשיא הזמני גואידו, שהזמין את הנציגות האמריקנית להישאר במדינה".

במקביל, שוקלים בבית הלבן להגביל את הייבוא מוונצואלה לארה"ב או אף להחרים את הסחר בין המדינות באופן מלא, כל זמן שמצב זה נמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר