שועלים הילכו בה

תופעה: שועלים משוטטים בשכונות ירושלים

תושבי שכונות הצפון בירושלים נתקלו בשבועות האחרונים בתופעה חדשה - שועלים המשוטטים בחצרות הבתים בחיפוש אחר מזון. העירייה: הנושא בפיקוח השירות הווטרינרי (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אביטל גולדשטיין)

תופעה מדאיגה בירושלים: בשבועות האחרונים מתלוננים תושבים משכונות צפון העיר – רמת שלמה, הגבעה הצרפתית, פסגת זאב ובעיקר שכונת רמות, על שועלים שמשוטטים בחצרות הבתים כנראה בחיפוש אחר אוכל.

חשוב להבהיר, כי על אף שהשועל נחשב לחיית טרף הוא אינו תוקף בדרך כלל בני אדם, אך הוא יכול גם להעביר מחלות קשות.

"באחד הבקרים יצאתי מהבית עם הבן שלי בדרך לגן", סיפרה אביגיל, תושבת שכונת רמות לשלמה הלר, כתב 'כל העיר' שדיווח על התופעה, "וראיתי שועל בחצר של הבניין. הוא היה ממש קרוב אלינו. פחדתי שאנשים אחרים יצאו לחצר והשועל יגיע אליהם ולכן התקשרתי לעירייה. הם אמרו לי שהם לא מטפלים בנושא השועלים".

צילום: אביטל גולדשטיין

במינהל קהילתי רמות אלון, הסבירו להלר, כי השועלים הם חלק מלהקה שמתרכזת על פי ההערכות ביער רמות, ואשר יוצאים לרחובות השכונות הסמוכות כדי למצוא אוכל אך במנהל מרגיעים ואומרים כי לא מדובר בבעל חיים מזיק וכי הנושא נמצא בפיקוח הווטרינר העירוני.

למרות הטון המרגיע במנהל מסרו כי "על פי ההנחיות שקיבלנו מהעירייה, על כל תושב שנתקל בשועל לדווח על כך למוקד העירוני ולאחר מכן לשמור ממנו מרחק. אסור להתקרב אליהם או לנסות ללטף אותם".

מהעירייה נמסר בתגובה: "שועלים הינם חיות בר מוגנות, שהטיפול בהם הינו באחריות רשות הטבע והגנים. עקב היעדר טיפול בשטחים הפתוחים סביב ירושלים, חל גידול באוכלוסיית השועלים, מצב הדוחק אותם אל תוך שכונות הקצה בחיפוש אחר מקורות מזון ומסתור. השירות הווטרינרי מפזר בימים אלו כבכל שנה חיסונים אוראליים לחיסון חיות הבר כנגד מחלת הכלבת ולמניעת חדירת בעל חיים חולה אל תוך העיר. פקחי השירות הווטרינרי פועלים בכל שעות היממה ויסייעו בכל פנייה למוקד 106 בנושא חיית בר חולה, פצועה או בעל חיים בקרבת בתי מגורים. הטמנת פחי האשפה תקטין את זמינות המזון בעיר ואת חדירת חיות הבר לשכונות, אך ללא טיפול מערכתי באזורים סביב העיר, ימשיכו השועלים וחיות הבר להיכנס לשכונות העיר".

מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה: "תופעת נוכחות חיות בר בשטחים עירונים נגרמת כתוצאה מצמצום שטחי המחייה של חיות הבר בשל פיתוח שכונות מגורים ותשתיות אחרות, וכן בעקבות משיכת חיות לשאריות פסולת ומזון לא טבעי בתוך העיר, דבר שגם מביא להתרבותם באופן לא טבעי. בתוך כך, תופעת שועלים בעיר ירושלים מוכרת מזה זמן והעירייה כבר קיבלה מרשות הטבע והגנים הנחיות מסודרות כיצד לטפל בכך, בין היתר על ידי אכיפת מניעת האכלת שועלים על ידי התושבים באופן ישיר ועקיף כגון השארת אוכל לחתולי רחוב, הקפדה על סגירת פחים וחדרי אשפה ועוד. שילוב אמצעים אלו אמורים לצמצם את התופעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר