חילול השבת בת"א

ליצמן מצהיר: "נמנע את זה בחקיקה"; מרגי - "רק מייללים"

חילול השבת המחפיר בעבודות 'גשר יהודית' בתל אביב, נערך היום לראשונה. חולדאי חגג, יו"ר יהדות התורה ליצמן הצהיר כי הוא ימנע את זה בחוק מיוחד וח"כ מרגי מש"ס השיב בעקיצה כואבת (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' בשבט תשע"ט | 26.01.19
ליצמן (צילום: פלאש 90)

"‏גשר יהודית קום יקום. בשעה טובה" - כך, בציוץ מתגרה בטוויטר, סיכם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי את ניצחונו בבניית 'גשר יהודית' בנתיבי איילון במהלך שבת קודש, שצפוי להימשך גם בשבתות הבאות.

לאחר שחילול שבת זה נכפה כזכור בידי שופטי בית המשפט העליון, שפסקו כי על המדינה ליישר קו עם עמדתה הבוטה של עיריית תל אביב בעד חילולי שבת המוניים אלו, הנציגות החרדית מגיבה לכך הערב (מוצ"ש).

יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן הודיע, כי "מתוך מחויבות ערכית לשמירת צביונה היהודי של המדינה, תפעל הנציגות החרדית לעגן בחוק ובהסכמים קואליציוניים את הצורך במניעת חילולי שבת בידי גופים ממשלתיים, בהתאם לסטטוס קוו הנהוג בישראל לאורך השנים".

עוד קודם לכן הוא מחה והצהיר: "ביצוע עבודות בגשר יהודית בעיצומו של שבת קודש מהווה פגיעה קשה במסורת ישראל, תוך זלזול ברגשות מאות אלפי שומרי מצוות, ומנוגד לסטטוס קוו בישראל. אני מוחה על כך בתוקף בשם רוב מוחלט של אזרחי ישראל הרואים בשמירת השבת ערך עליון לאורך הדורות".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני גינה: "השמחה לאיד של אלה שאיבדו כל צלם של יהדות, כשבכלל לא מדברים על הכרח שגם הוא לא נכון, אלא מדברים בשמחה על פגיעה כל כך קשה בשבת קודש - מאבדים כל זיק של יהדות ואינם ראויים להיות במערכת הציבורית בישראל. אנחנו נעשה כל מאמץ לתקן את החוק בעניין הזה על מנת ששבת לא תהפוך להיות יום שיפוצים של שונאי היהדות".

רון חולדאי. מרוצה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) הגיב לחילול השבת: "יחד עם רוב עם ישראל אני מצר על העבודות לבניית גשר יהודית בשבת קדש. נורא שבעתיים שדווקא בשבת שקראנו בעשרת הדיברות שמור וזכור את יום השבת אנשים קטנים בעלי שיקולים זרים מתהדרים ברמיסת השבת בהפרת הסטטוס קוו והפרה בוטה של זכויותיהם הסוציאליות של עשרות עובדים ומאבטחים".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר כתב בהודעתו בענין: "הלב כואב למראה המרידה במלכות שמים ועשרת הדיברות שקראנו השבת. ראשי עיריית תל אביב והמשטר החילוני יישאו באחריות לקטרוג בשמים על תושבי העיר המורדת בשבת.

"אין כאן שום הצדקה של פיקוח נפש. האמת ידועה לכל: כל מומחי ההנדסה מעידים כי אפשר לבנות את הגשר בזמנים אחרים ללא חילול שבת. אנו חייבים למחות על כבוד השבת המחוללת. לאחר הבחירות נעביר את הצעת החוק שהגשנו בקדנציה הקודמת למנוע 'שכר שבת' בעבודות שאין בהם פיקוח נפש".

ח"כ מרגי (צילום מסך: מתוך טוויטר)

מי שהגיב בעוקצנות לתגובות המהירות שהגיעו הערב מ'יהדות התורה', הוא חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס, שצייץ: "אחרי הפקרת ענייני הקודש בבית שמש וכניסת אגודת ישראל לקואליציה, הם מייללים על העבודות בגשר יהודית בשבת וממשיכים לשבת בקואליציה של רון חולדאי"...

מרגי כמובן מתייחס בכך להותרת ש"ס מחוץ לקואליציות העירוניות בתל אביב ובבית שמש, בעוד אחותה האשכנזית יהדות התורה חברה אליהן - צעד שכונה בהודעה רשמית של ש"ס כ'בגידה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר