אלשיך התבטא בעניין נתניהו - והליכוד תקף

"מתקשה לראות מצב שנתניהו לא יואשם בשוחד", אמר המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך בכנס, והותקף על ידי סיעת הליכוד, שם טענו שהוא "מצטרף ללחץ של השמאל" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אלשיך ונתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, התבטא הערב (ראשון) בעניינו של ראש הממשלה נתניהו והחקירות נגדו, וספג אש מסיעת הליכוד.

בכנס שקיים 'המכון למחקרי ביטחון לאומי' בתל אביב, נשאל אלשיך בעניין החקירות והטענות לתפירת תיק נגד ראה"מ, והשיב: "אני מתקשה לראות מצב שלא יגישו אישום על שוחד נגד נתניהו". לדבריו, "אין לנו יכולת לתפור תיק. גם לא טכנית".

"למשטרה יש עצמאות רבה מאוד", הוסיף אלשיך. "בנושא של אנשי ציבור, ניטלת הסמכות מהמשטרה ועוברת לפרקליט המדינה והיועמ"ש, באופן כזה שלמשטרה אסור ליזום חקירה או לאסוף מידע.

"אם יש משהו - צריך אישור לבדוק את זה מפרקליט המדינה והיועמ"ש. מציגים הכל ומקבלים אישור. במובן הזה למשטרה אין עצמאות", אמר אלשיך.

הוא הוסיף והתעקש כי החקירות מתנהלות כדת וכדין. לטענתו בכנס, "אני חייב לקרוא ולהתמצא, לשאול שאלות, לראות חומרים. אני קורא כל מילה בעדויות של הנחקרים, אני קורא עדויות מפתח של אחרים, אחרת לך אינטואציה להבין. תפיסת האחריות מחייבת אותך לדעת מה אתה עושה".

בסיעת הליכוד מיהרו להגיב לדברים: "רוני אלשיך שוב חוזר הערב על הרמיזה השקרית, לפיה ראש הממשלה נתניהו שלח חוקרים פרטיים נגד חוקרי המשטרה.

"כשמפכ"ל המשטרה מאמין בקונספירציה הזויה כזו, איך אפשר לצפות להליך הוגן?. אין פלא שאלשיך מצטרף ללחץ של השמאל על היועץ המשפטי, להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו", נמסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר