'העבודה' מזיקה לגוש

הסקרים של גנץ: גבאי - מבריח מנדטים מרשימה מאוחדת

מחקרי עומק שערכה מפלגתו של בני גנץ מגלים כי נוכחות יו"ר 'העבודה' אבי גבאי ברשימה מאוחדת של המרכז שמאל - מבריחה מנדטים ופוגעת ביכולת לאתגר את הליכוד ואת נתניהו (חדשות, פוליטי)

בני גנץ ואבי גבאי (צילום: Anat Hermony/Flash90, Flash90)

הררי מילים נשפכו על האפשרות לאיחוד בין המפלגות השונות במחנה המרכז-שמאל והדבר אף בא לידי ביטוי בקמפיין מסיבי הקורא לאיחוד לקראת הבחירות לכנסת ה-21.

אלא שלפי הדיווח הבוקר (שני) של הפרשן הפוליטי של 'ישראל היום', מתי טוכפלד, הרי שבני גנץ, נוטה להתנגד ולא לשתף פעולה עם מהלך כזה.

מה שמפריע לגנץ, כך לפי הדיווח, אינו רק השאלה מי יעמוד בראש איחוד שכזה - גנץ, גבאי, לפיד, ברק, לבני או אחרים, כאשר איש אינו מוכן לוותר על המקום הראשון.

בימים האחרונים, כך מדווח טוכפלד, ערכה מפלגת 'חוסן לישראל' של בני גנץ, סקרי עומק, מהם עלה כי נוכחותו של אבי גבאי ברשימה מאוחדת שכזו, מחלישה את הצלחת הגוש ופוגעת במספר המנדטים של המפלגה שיכולים ליאתגר את הליכוד.

טוכפלד מדווח כי "מנתוני המחקר של חוסן לישראל עולה, כי צירופה של מפלגת העבודה למהלך איחוד במרכז שמאל - לא רק שאינו מועיל לגוש כזה, אלא אף מזיק לו".

עוד עלה מהמחקר כי איחוד של הגוש ללא מפלגת העבודה, עשוי להוביל למספר מנדטים רב יותר מאשר צירופה של המפלגה בראשות גבאי למהלך של איחוד.

הנתונים הללו, כך טוען גורם המעורה בפרטים 'לישראל היום', "הוצגו בפני גנץ, והפכו לגורם מכריע מבחינתו באשר לשאלת האיחוד".

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה כי "אנחנו מפלגה שורשית ואנחנו גאים בעמדות שלנו. מפלגת העבודה היא היחידה שנאבקת בפילוג ובהסתה, מתחייבת לטפל ביוקר המחיה ובתיקון מערכת הבריאות הקורסת. אנחנו היחידים שמחויבים לשינוי בישראל ואנחנו גאים בכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר