תביעה אזרחית

מסתמן: המדינה לא תגן על הדס שטייף מול אפי נוה

יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר הגיש תביעת פיצויים בסך 1.5 מיליון ש"ח כנגד עיתונאית גל"צ שתאלץ להתמודד מול התביעה לבדה ואף לשאת בתוצאות במידה ותחויב (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

העיתונאית הדס שטייף שחשפה את הפרשייה נגד יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, לאחר שפרצה למכשיר הטלפון הישן שלו תצטרך להתמודד בעצמה ללא סיוע המדינה מול התביעה האישית האזרחית שהגיש נגדה נוה על סך מיליון וחצי שקל פיצויים על כך שעברה על חוק האזנות סתר ופרצה למכשירו האישי, כך דווח ב'ידיעות אחרונות'.

כזכור, פורסם כי שטייף לא תועמד לדין פלילי בשל מעשיה, כך על פי סיכום עם הפרקליטות. זאת בשל חשיבות החומרים ובתמורה למסירתם במלואם לידי המשטרה.

על פי הדיווח ב-ynet, ההחלטה שלא להגן על שטייף שעובדת בגלי צה"ל השייך למשרד הביטחון, התקבלה על ידי פרקליטות המדינה ואנשי משרד הביטחון והפרקליטות הצבאית. במידה ושטייף תפסיד במשפט היא תצטרך לשאת בעלות הפיצויים מכיסה האישי.

הנימוק לכך שהיא לא תיוצג על ידי המדינה היא שהחומרים הושגו באמצעות ביצוע עבירה על החוק ומשרד הביטחון מגן על עובדיו מפני תביעה רק אם העבירה נעשתה בידיעתו או באישורו דבר שלא קרה במקרה הזה.

כזכור, בתלונה, שהגיש עו"ד בועז בן צור פרקליטו של נוה, צוטטה הידיעה של הכתב חיים לוינסון ב'הארץ', שתיארה כיצד שטייף פרצה באמצעות מומחה טכני לתוך מכשיר הטלפון שהיה מוגן בסיסמה, וכך נחשפה לשיחותיו ולתכתובות האישיות של נוה.

"הולדתה של החקירה" - שכאמור מתנהלת נגד נוה בגין חשד לשוחד בעת מינוי שופטת וניסיון למנות שופט, התבססה על "החומר שהושג בעבירה, אשר נלקח ממכשיר הטלפון של מר נוה", כתב עו"ד בן צור.

"בתמצית, כעולה מדיווחים אחרונים בתקשורת, החקירה בעניינו של מרשנו נפתחה לאחר שכתבת גלי צה"ל, גב' הדס שטייף, קיבלה לידיה - בניגוד לחוק - את מכשיר הטלפון הנייד של מר נוה".

לדברי פרקליטו של נוה, עם קבלת המכשיר שלו לידיה, פנתה שטייף למומחה אבטחה שפרץ את מכשיר הטלפון הנייד באופן שאפשר לה לעיין בתכנים האישיים שהיו מוצפנים בתוך הטלפון.

"עיון בתכתובות האישיות אשר נמצאות במכשיר הטלפון הנייד של מר נוה", מוסיף עו"ד בן צור, "מהווה כשלעצמו עבירה פלילית ברורה, כשבין היתר נפגעה פרטיותם של גורמים שלישייים שעמם שוחח נוה כעורך דין, באופן שפגע בחיסיון עורך דין-לקוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר