'שיעור מוסר' לעיתונאים

חבר ה'מועצת' תקף את החוק: "זכות לרכל - רשעות" • צפו

"זכות הציבור לדעת? החוק שלהם מרושע, פשוטו כמשמעו. זו 'זכות' לרכל ולהלבין פנים" - הגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה ובעל 'הלכה ברורה' ב'שיעור מוסר' לעיתונאים • צפו בדבריו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דבריו של הגר"ד יוסף (וידאו: בן ציון שריף. תמונה: יונתן זינדל)

הגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה ונשיא 'יחווה דעת', התייחס בשיעורו השבועי לכלי התקשורת החרדים, שלפעמים שוכחים לדבריו את העובדה שהם חרדים לפני שהם עיתונאים.

"ה' ירחם איזו צורה נהיה לכל הלשון הרע", אמר הגר"ד יוסף: "לא היה כך מעולם, היום זה אחד הדברים הכי נוראיים, איך שיש הלבנת פנים".

בשלב הזה סיפר חבר ה'מועצת' מעשה שחווה בעצמו: "פעם היה איזה עיתונאי חרדי שכתב משהו, מישהו בא ובכה לי 'תראה ככה כתב עלי'. ומה הבעיה? זה גם שקר וגם 'הוא מסכן אותי, אחר כך יתפסו אותי, אוי ואבוי מה שיעשו לי'".

הגר"ד יוסף הוסיף: "התקשרתי אל העיתונאי החרדי, אז הוא אמר לי 'תראה, יש לפי החוק 'זכות הציבור לדעת', מה שכתבתי זה אמת וזכות הציבור לדעת. אמרתי לו 'איך אתה יכול להגיד את זה? אתה חובש כיפה, איך אתה יכול להגיד דבר כזה?!".

חבר המועצת המשיך בדבריו הקשים: "מה זה 'זכות הציבור לדעת'? זה חוק שלהם, חוק מרושע, חוק מרושע פשוטו כמשמעו, זכות הציבור לרכל!, זה המשעות. לרכל, להלבין פנים, זה זכות הציבור? חס ושלום!, מה עם דין תורה? מה עם הלכה?".

הרב יוסף סיפר כי למרות הניסיונות לשכנע את העיתונאי החרדי, הוא לא הצליח: "מה הוא ענה לי? 'אם אני לא אכתוב את זה, יש עיתונאי אחרי שאולי יכתוב, הוא יקדים אותי'. תחרות, היצר הזה של העיתונאים, תחרות, 'אני צריך להיות הראשון לפני העיתונאי השני', אני רוצה לקפוץ לגיהנום לפניו!, מה - הוא יקדים אותי בגיהנום? עד כדי כך הגענו".

הגר"ד יוסף סיים את דבריו: "אם תהיה אווירה כזו שהציבור יתנגד לדברים האלו - נוכל להתגבר על זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר