'עד להודעה חדשה'

משרד התחבורה החליט: "הבימבה החשמלית" - אסורה

ייבוא הבימבה החשמלית נאסר עד להודעה חדשה, לאחר שהתברר כי בני נוער מתחת לגיל 16 עושים בה שימוש תוך שהם משנים לרעה את המהירות המותרת בחוק (חדשות,ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הבימבה המסוכנת (צילום: משרד התחבורה)

משרד התחבורה החליט לאסור על ייבוא "הבימבה החשמלית" לישראל, זאת במטרה למנוע סכנה בטיחותית. כך נודע היום (שני).

בכך מאמץ משרד התחבורה והבטיחות בדרכים את המלצותיהם של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וגורמי מקצוע במשרד, לפיהן יש לאסור בינתיים על ייבוא "הבימבה החשמלית" לישראל, לאחר שהתברר כי כלי זה משווק לנוער ולצעירים מתחת לגיל 16 - שמשנים בו טכנית את המהירות המותרת בחוק - ולא לשימושם של מוגבלי הניידות.

בעקבות כך מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, אינג' עינת סגל, שיגרה היום חוזר למעבדות הרכב וליבואני הכלים בישראל, האוסר על אישור או ייבוא של בימבה חשמלית לישראל "עד להודעה חדשה", לשם בחינה מחודשת של השימוש בכלי, לרבות הגבלת המהירות המירבית שלו והגבלתו רק לאוכלוסיות הנזקקות לו.

עד כה יובאה "הבימבה החשמלית" לישראל על בסיס תקינה של קלנועית, כשהיא מיועדת לנסיעה של אדם אחד או שניים, על המדרכה, בשטחים עירוניים בלבד.

מהירות נסיעתה הוגבלת באופן רשמי ל-12 קמ"ש, הנהיגה בה הותרה מגיל 16 ומעלה (או מגיל 14 ומעלה עבור נכה), היא פטורה מרישום ורישוי - ובעיקר: לא נדרש רישיון נהיגה לצורך הפעלתה.

הכלי המפלצתי

כעת, לאחר האיסור, מציין סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור, כי שיווק הבימבה החשמלית אינו תואם את השימוש המקורי של הקלנועית, שנועד לסייע לאוכלוסיה בעלת קשיי התניידות.

"מדובר בכלי שיש בו יכולת, תוך שינוי טכני פשוט, להגיע למהירויות גדולות יותר מ-12 קמ"ש - על אף הגבלת המהירות המופיעה בהצהרת היצרן".

לדבריו, לתנועתם של כלים אלה על הכביש השלכות רבות בהיבטי תנועה ובטיחות במרחב העירוני, שכן הם אינם מותאמים לתנאי הדרך הקיימים ועלולים לסכן את הנוסעים ושאר משתמשי הדרך.

פלור הוסיף, כי "הנוסעים בבימבה מרגישים מוגנים, ככל הנהגים על הכביש, ואופן הנסיעה שלהם עשוי להיות בהתאם, אך לא כך הדבר. הכלי כיום מסוכן לנסיעה לילדים מתחת לגיל 16 העושים בו שימוש, בשל ההספק הגבוה שלו והפוטנציאל להסרת הגבלת המהירות של הכלי".

בשל כל זה הוחלט, כי משרד התחבורה יפעל לשינוי התקנות וצו המכס, כך שניתן יהיה לאסור את הייבוא של כלים אלה לישראל ולהגביל את השימוש בקלנועית לאוכלוסיות המוגבלים והקשישים בלבד, תוך הגבלת מהירותה, "במטרה למנוע נפגעים בקרב הנוסעים בכלי זה או הולכי הרגל", לשון הודעת המשרד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר