"הסכנה נשקפת"

הנשיא ריבלין מעריך: "איראן תחריף את תגובותיה בצפון"

"איראן צפויה להחריף תגובותיה למדיניות הישראלית בצפון. האתגר האיראני אינו מתמצה בזירה הצפונית, אלא נוגע לזירה הדיפלומטית העולמית", כך העריך הערב נשיא המדינה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנשיא ריבלין, הערב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין, סקר הערב (שני) את האתגרים העומדים בפני מדינת ישראל במושב הפתיחה של הכנס הבינלאומי השנתי של המכון למחקרי בטחון לאומי.

"הייתי בוחר בשתי מילים כדי לתאר את המצב האסטרטגי של מדינת ישראל בתקופה הקרובה: הסלמה ומורכבות" פתח הנשיא את דבריו: "עליית מדרגה והסלמה מחד. סיבוכיות ומורכבות גוברת מאידך. אלו צמד המאפיינים המרכזיים של הזירה הביטחונית והפוליטית בשנה החולפת ובעתיד הקרוב".

ריבלין התייחס בדבריו למעורבות האיראנית באזור ואמר: "יש הסבורים שהתוכניות האזוריות האיראניות נבלמו, או עברו התאמה בגלל פעילות ישראל. יש שרואים הסלמה ברמות החיכוך ובכל מקרה, איראן, כך אני מאמין, צפויה להחריף תגובותיה למדיניות הישראלית בצפון - בסוריה וגם בלבנון.

"האתגר האיראני אינו מתמצה בזירה הצפונית, אלא נוגע לזירה הדיפלומטית העולמית. המשך הניסויים האיראנים בטילים בליסטיים ומזימות ההתנקשות היוצאות מטהרן, הפכו זה מכבר לסלע מחלוקת ביחסי איראן עם מדינות האיחוד האירופי.

"בשיחותי עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, בשבוע שעבר, עלתה לצד סוגיית לבנון, הסוגיה הזו. אני חש שהאירופים הולכים ומתקרבים לתפיסתה של ישראל, בדבר הסכנה הנשקפת מן המשטר באיראן".

לסיום התייחס הנשיא ריבלין לשיח במהלך תקופת הבחירות ואמר: "ממערכת בחירות למערכת בחירות, הולכים ומשתכללים האמצעים האלקטרונים להפצת מסרים והנעת הבוחרים. הרפורמות בשידורי התעמולה וחובת השקיפות, שהוצעו על ידי ועדת הבחירות המרכזית בראשות השופטת בייניש, מבטאות מודעות למורכבות הגוברת של זירת הבחירות במדינה דמוקרטית".

לדבריו: "הזירה הפוליטית הישראלית מורכבת יותר מתמיד ובעת הזו היא גם נתונה להקצנה, בגלל הצורך לייצר בידול בין מפלגתי ולעורר את ציבור הבוחרים לפעולה, תוך סימון 'אנחנו' ו'הם' ויצירת דה לגיטימציה לקבוצות ואישים פוליטיים, מימין ומשמאל. יריבויות פוליטיות ורעיוניות הופכות לאויבות של ממש. חמור מכל, מערכות השלטון ובראשן מערכת אכיפת החוק ומערכת המשפט, הפכו, שלא בטובתן וכנגד רצונן, לחלק מסוגית הבחירות. אינני צריך להסביר כאן, עד כמה מסוכנת מגמה זו לחברה הישראלית ואף לביטחונה של המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר