מלחמה בתאונות העבודה

עצורים ונחקרים בחשד לביצוע עבירות בטיחות עם מנופים

המשטרה עצרה הבוקר בעלי חברות כוח אדם ועיכבה לחקירה חשודים נוספים, בחשד לביצוע עבירות בטיחות חמורות בהשמת מנופאים ומנופים ברחבי הארץ (חדשות משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אירוע קריסת מנוף בכפר סבא (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

תאונות העבודה הרבות שאירעו בשנה הרבה וגבו את חייהם של עשרות פועלים העלו את תשומת הלב גם של המשטרה לנושא והבוקר (שלישי) הפכה חקירה בנושא לגלויה. היחידה לחקירת תאונות עבודה "פלס" בלהב 433 המשותפת למשטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה וממוקמת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) הפכה את החקירה גלויה, בתום תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה.

בשעות הבוקר נעצרו שני חשודים לחקירה באזהרה ועוכבו 9 חשודים נוספים בחשד למעורבות בעבירות בטיחות על-פי פקודת הבטיחות ותקנותיה, שימוש לא זהיר במכונות, קבלת דבר במרמה וכן עבירות נוספות.

מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל, בשיתוף משרד העבודה והרווחה ורשות המיסים ומתמקדת בעבירות על תקנות הבטיחות תוך סיכון חיי אדם.

על פי החשד, המעורבים, כל אחד על פי חלקו, ניהלו חברות כח אדם, בתחום השמת המנופאים ואספקת מנופים לאתרי בנייה ברחבי הארץ תוך כדי ביצוע עבירות פליליות ועבירות בטיחות חמורות.

מהמשטרה נמסר כי "היחידה לחקירת תאונות עבודה תמשיך ותעסוק בגיבוש ראייה כוללת לטיפול בתופעת תאונות העבודה, בחקירת אירועי תאונות עבודה חמורות ובחשיפת עבירות פליליות נוספות המשיקות לתחום ובגילוי עבירות המשפיעות באופן ישיר על שלומם ובריאותם של האזרחים על מנת להביא את מבצעי העבירה לדין".

כזכור, לפני כשנה אישה נהרגה כתוצאה מפגיעת מנוף עגורן שקרס מאתר בניה על רכבה, בכביש סמוך לתחנת הדלק במרכז שרונה שבכפר סבא.

בנימין ונגדלר, חובש באיחוד הצלה, מתאר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בנהגת רכב כבת 50 ללא הכרה וללא דופק ונשימה לאחר שמנוף עגורן קרס מאתר בניה שבסמוך על רכבה. למרבה הצער נקבע מותה בזירת האירוע עקב אופי הפציעות הקשות מהם סבלה. צוותי כיבוי פעלו לחילוץ גופתה מתחת המנוף שפגע בה ומחץ אותה למוות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר