"חילול ברוטאלי"

הראשון לציון: לקבל תענית ויום שכולו תורה

הרבנים הראשיים התייחסו לפוגרום בבית הכנסת. הגר"י יוסף: "הלב היהודי מתפלץ למראה ספרי תורה מתגוללים בבזיון נורא" • הגר"ד לאו: "מי שאחראי למעשה הנפשע לא יינקה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים (צילום: פלאש 90 )

הרב הראשי לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף התייחס לאירוע המזעזע שהתרחש הבוקר (שלישי)בשכונת קריית יובל בירושלים, כאשר אלמונים פרצו להיכל בית הכנסת 'שיח ישראל' וחיללו את ספרי התורה תוך שפיכת חומצה.

לדברי הראשון לציון: "הלב היהודי מתפלץ למראה ספרי תורה מתגוללים בבזיון נורא שחוללו על ידי בני בליעל בתוך בית הכנסת. על הרשויות להפוך כל אבן, להגיע אל הפושעים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין".

הראשון לציון פסק כי: "על כל אותם שנחשפו לזוועה, לקבל על עצמם תענית או לפדות אותה בצדקה וכן כל יהודי שכבוד התורה יקר לליבו, יקבל על עצמו יום של לימוד תורה בתענית דיבור להגדיל ולחזק כבוד התורה שחולל".

הרב הראשי ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו הגיב: "זהו בוקר קשה לכל יהודי באשר הוא, לא ניתן לעבור לסדר היום אחרי חילול ברוטאלי שכזה בבית מקדש מעט, חובה עלינו לעשות חשבון נפש איך הגענו למצב שבעיר הקודש ירושלים מתחלל בית כנסת וספרי תורה מושלכים לרצפה.

"לצערי זה לא המקרה הראשון בתקופה האחרונה ואני מצפה שמשטרת ישראל תתיחס לזה כאל פשע שנאה לכל דבר וירכזו את מרב המאמצים שמי שאחראי למעשה הנפשע לא יינקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר