הטרנד החדש לטיפול עצמי שכדאי לכם להכיר: תרפיה בקול

קולות של גלי ים מרגיעים אותנו, בעוד אחרים מציקים לנו (כמו תחביב הכינור החדש של השכן שלנו). אבל מסתבר שצלילים יכולים ממש לרפא אותנו. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הטרנד שסוחף אחריו המונים (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

צלילים מסוימים משרים עלינו שלווה ורוגע (כמו רוחות קלות או גלי ים), בעוד אחרים צורחים באוזנינו ומציקים לנו (כמו צפירות של מכוניות התקועות בפקק תנועה או תחביב הכינור החדש של השכן שלנו). אבל מסתבר שקולות וצלילים יכולים ממש לרפא אותנו. מדובר בסקופ, חברים. הנה למה:

מהי תרפיה בקול? בקיצור, זהו תרגול שמשתמש בתנודות (קוליות או של כלי נגינה, כמו גונג - כלי הקשה סיני, קערות טיבטיות ומזלגות כוונון) כדי להרגיע את מוחכם וגופכם. חלק מהתומכים בשיטה גם מאמינים כי ניתן להקל באמצעותה על מחלות מסוימות, כולל חרדות ונדודי שינה. מרפאים בקול אומרים שהוא יעיל להורדת לחץ דם, שיפור מחזור הדם וצמצום שיעורי הנשימה.

מה המדע אומר? טוב, לא הרבה. אמנם יש הרבה מחקרים שנעשו כדי לבדוק את היתרונות שיש למוזיקה ומדיטציה על רווחה, אך לא בוצעו מחקרים קליניים בקנה מידה גדול שבדקו את הריפוי הקולי באופן פרטני.

למה זה כל כך אופנתי עכשיו? כמו הרבה פרקטיקות בריאות אחרות (מדיטציה וכו'), ריפוי באמצעות צליל הוא אמנם מגמתי כעת אבל למעשה נעשה בו שימוש על ידי תרבויות מסוימות באוסטרליה ובטיבט במשך מאות שנים. את ההטמעה במיינסטרים ניתן לזקוף לזכותם של כמה סלבריטאים וכן לעלייה כללית של עניין בכל האמצעים הקשורים לבריאות.

איך זה מרגיש? "במילים פשוטות, מטופל יכול לצפות להרגיש רגוע מאוד אחרי הפגישה, עם תחושה עמוקה של רווחה", מסבירה ג'אס ניל, מ"סטודיו טיון" בניו יורק. "סוגיות שעשויות להיות דרמטיות או דחופות כבר לא נושאות משקל רב כמו קודם", היא מוסיפה.

ההפעלות נעות בין 15 דקות למספר שעות והן יכולות להתרחש לבד עם אוזניות או באולפן עם אחרים. אבל ללא קשר לזמן ולמקום, האפקט צריך להיות זהה - תחושה כללית של רגיעה ושביעות רצון.

אז, האם כדאי לנו לנסות את זה? ריפוי בסאונד לא הוכח באופן מדעי, למעשה, כמרפא משהו, אם כי יש כמה מחקרים הגורסים שהוא עשוי להיות מועיל לרווחה הכללית. אבל החיים המודרניים הם די מלחיצים, ואם ניסיתם דרכים אחרות להירגע ונחלתם הצלחה קטנה, אולי הטיפול הזה עשוי לעזור.

למעשה, כמה אנשים טוענים שזה פחות מאתגר ממדיטציה כי הצליל שומר על המוח שלהם עסוק, מה שהופך את הכניסה למצב של שלווה עמוקה לקל הרבה יותר.

עכשיו, אם תסלחו לנו, יש לנו כמה צלילי אוקיינוס ​​לשמוע על מנת להירגע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר