פוגרום בבית הכנסת

ראש העיר משה ליאון בדמעות: '"זיהמו את ספרי התורה"

"ראיתי הרבה זירות לא נעימות - כזה דבר עדיין לא ראיתי", כך התבטא ראש העיר משה ליאון בצאתו מבית הכנסת המחולל. "ארבעה ספרי תורה מוטלים על הרצפה ופשוט זיהמו אותם", הוסיף בדמעות (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

ראש עיריית ירושלים משה ליאון ביקר הבוקר (שלישי) בבית הכנס 'שיח ישראל' שחולל הלילה על ידי פורעים שהשחיתו את ארון הקודש, השליכו את ספרי התורה על הרצפה ושפכו חומצה.

לדבריו: "יצאתי עכשיו מבית הכנסת שחיללו אותו הבוקר בצורה פשוט מזעזעת, ראיתי הרבה זירות לא נעימות - כזה דבר עדיין לא ראיתי".

"ארבעה ספרי תורה מוטלים על הרצפה ופשוט זיהמו אותם" אמר ליאון כשהוא דומע: "זה דבר נורא, עד כדי בכי, לא יכול להיות שיהיה כזה דבר בירושלים, בארץ ישראל. אנחנו מכירים אירועים כאלו רק בתקופות אפלות בגולה.

"אני דיברתי עם הממ"ז, אני מקווה מאוד שימצאו את הפושעים בדרך המהירה ביותר", עדכן ליאון.

ראש העיר פנה לתושבים: "אני מאוד מבקש שדווקא בשעה כזו בואו נשמור על האחדות בירושלים, לא נאשים אחד את השני, אך ורק נתאחד ונתכנס בתוך עצמנו באבל הנורא הזה".

יו"ר ש"ס בירושלים סגן ומ"מ ראש העיר צביקה כהן הגיב לאירוע הקשה ואמר: "כמו כל יהודי הלב מתפלץ אל מול המראות המזעזעים. אוי לעיניים שכך רואות. אני קורא למשטרה לא להניח לנושא ולחקור עד שיימצאו הפושעים שהעזו לחלל כך את בית הכנסת ולהעמידם לדין.

"חשוב להדגיש שתושבי קרית יובל מכל המגזרים יודעים לקיים שכנות טובה בשכונה. אסור לתת לקומץ קטן לזרוע קיטוב בין התושבים והאירוע המחפיר שכולנו נחשפנו אליו הבוקר של חילול בית הכנסת וביזוי ספרי התורה, חייב להיות תמרור אזהרה לכולנו.

"מזעזע ומחפיר לשמוע אחדים מתושבי קרית יובל שקוראים לציבור החרדי בשכונה לעשות חשבון נפש. לציבור החרדי כמו גם לציבורים אחרים יש זכות להתגורר גם בשכונות מעורבות תוך שכנות טובה ומתן פתרונות לכלל הציבורים. ביום כזה, אסור להצדיק אפילו אחוז אחד מהפשע הנורא הזה שמזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה של העם היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר