חילול בית הכנסת

מרן הגר"ח קנייבסקי הורה: להתכנס ולצום

לאור חילול הקודש המזעזע בירושלים הורה מרן הגר"ח קנייבסקי לרבני הקהילות בקרית יובל לקיים כינוס חיזוק לכלל תושבי ירושלים, כמו כן הורה כי מי שראה את ספרי התורה בחילולם - עליו לצום (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגר"ח בקרית יובל. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חילול בית הכנסת "שיח ישראל" בקרית יובל בירושלים וביזוי ספרי התורה והשלכתם על הארץ, עוררו זעזוע עמוק בעולם היהודי, מאז נחשף המקרה המזעזע ב'כיכר השבת'.

הערב (שלישי) הורה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי לקיים כנס חיזוק לכלל תושבי ירושלים וכן הכריע כי מי שראה את ספרי התורה בחילולם - עליו לצום.

רבני הקהילות בקרית יובל עלו הערב למעונו של הגר"ח ברחוב רשב"ם, שם שמעו כי עליהם לערוך כנס חיזוק גדול עבור תושבי ירושלים בו ימחו ויזעקו בעצרת תפילה על החרפה הגדולה שארעה בירושלים ויעוררו על חיזוק כבוד התורה ולהתחזק בלימוד התורה.

בתוך כך, בהערכת מצב מיוחדת שקיים מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, עם סגל הפיקוד וגורמי החקירה, הוחלט להעביר את תיק החקירה ליחידה המרכזית של מחוז ירושלים. מפקד המחוז הנחה להקצות את מרב המשאבים והאמצעים הנדרשים על מנת להביא למעצר החשודים.

כבר בשעות הבוקר כשנודע למרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי על המקרה, הזדעזע והשמיע התבטאות חריפה. ל'כיכר השבת' נודע, כי כשסיפרו לגר"ח קנייבסקי על המראות הקשים שהתגלו הבוקר, הוא הגיב אמר כי "הפורעים יתנו את הדין על כך".

בהקשר זה מזכירים מקורביו את הביקור שהוא ערך בשכונה לפני כשנה, זאת בצל המאבקים הרבים שעברו תושבי השכונה החרדים על רקע תהליך התחרדותה, וכדי לחזק אותם בהשתכנותם במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר