מול מצלמות 'כיכר'

רבני ירושלים: "שורש הזוועות - המתנגדים לעירוב ולמקווה"

רבני ירושלים התייצבו הערב מול מצלמות 'כיכר השבת' וקראו לציבור לצום בערב ראש חודש אדר א' וזעקו נגד הנלחמים ומתנגדים לעירוב ולמקוואות ואמרו כי זהו שורש הזוועות • צפו בדברים (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שעות ספורות לאחר חילול הקודש בירושלים והפוגרום החמור שנעשה בספרי התורה, יוצאים רבני ירושלים לזעקה מול מצלמות 'כיכר השבת' במעמד מצומצם שנערך הערב (שלישי) בבית הכנסת "שיח ישראל" בו נערך הפוגרום.

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגר"ש עמאר העביר מסר חריף לראש העיר משה ליאון בו התחנן לא לפחד מאלו המתנכלים לעמודי העירוב ולבניית בתי כנסיות, מקוואות ותלמודי תורה. "צריכים לקרוא לכולם להתחזק בכבוד בית הכנסת ובכבוד התורה", קראו הרבנים.

הגר"ש עמאר פתח את דבריו ואמר כי "אני רוצה לקרוא למכובדנו ראש העיר, שהוא חדש בתפקידו, שיצליח בו. יש צרה צרורה בכמה שכונות שקמים תושבים שלא רוצים בית כנסת. יותר מזה - הם לא רוצים מקווה שעשוי בשקט. זה שנאת חינם!

"אנשים שומרי תורה ומצוות, נשים טהורות רוצות ללכת למקווה, אך קמים מתנגדים. אפילו בין הגוים לא היה דבר כזה. אני קורא לראש העיר לצפצף עליהם, להכות על קודקודם ולא להתחשב בהם".

העצרת בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עוד הוסיף הראשל"צ להתבטא בחריפות: "יש כאלו שהרסו את העירוב. הולכים ומורידים את העמודים, קורעים את החוטים, ראשי העיר מפחדים מהם, קוראים למר משה ליאון שייצא בעוז ובגבורה ולא יתחשב בהם. אם שותקים כאן בסוף אנחנו מגיעים לזוועות עולם שלא נשמע כדבר הזה. איפה הגענו? לאן נוליך את חרפתנו?".

"השורש לזוועות שראינו, זה אותם אנשים שמתנגדים למקווה, לעירוב ולהקמת בית כנסת. איפה הדמוקרטיה? כל הערכים נהרסו. צריכים להקים את הרעש ולצעוק על זה. למדנו שלא שותקים ולא מוותרים", אמר הראשל"צ.

רבה של ירושלים הגאון הרב אריה שטרן אמר בדבריו: "אנחנו מקווים שהפושעים שעשו זאת הם אינם בני ברית. צריכים לעשות חשבון נפש".

הרבנים הראשיים קראו לקהל באמצעות 'כיכר השבת' ליום צום ביום שני הקרוב, ערב ראש חודש אדר א', אותו עליהם לקבל בתפילת מנחה ביום ראשון.

בתוך כך, הערב התאספו עשרות בני אדם לעצרת כבוד התורה בקרית היובל, וזאת במחאה על חילול בית הכנסת והשחתת ספרי התורה.

עו"ד איתמר בן גביר בקריאה לשב"כ (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עורך הדין איתמר בן גביר אמר ל'כיכר השבת' כי הוא קורא לשירות הביטחון הכללי להיות מעורב גם בחקירה הזו, בדיוק כמו שהוא חוקר על חשד נגד נערים יהודים.

הערב דווח ב'חדשות 12' כי המשטרה עצרה שלושה ערבים בחשד למעורבות בפריצה, אך ההערכה העיקרית היא כי מדבור ברקע פלילי, כאשר לפי החשד הם פרצו לבית הכנסת בחיפוש אחר כסף והשחיתו את ספרי התורה כדי למחוק טביעות אצבעות.

ל"כיכר השבת" נודע כי כפי הנראה הפריצה הסתבכה, לאחר שהם נכנסו מהדלת אך לא הצליחו לצאת ממנה, ובעקבות כך הם פרצו את החלון מבפנים - ויצאו.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי הפורצים שפכו אקונומיקה בכל מקום בו הם נגעו - אפילו בחלון מבחוץ, לאחר שיצאו מבית הכנסת, וזאת כדי לטשטש את טביעות האצבעות שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר