"שגרה מזעזעת"

אימה: 2 חרדים הוכו עד זוב דם בלינץ' אכזרי

שרשרת האירועים האנטישמיים בקראון הייטס לא מראה כל סימני דעיכה, למרות פעילותה הנמרצת של המשטרה • שניים מתוך שלושת התוקפים נעצרו בתום מרדף משטרתי (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
תיעוד אחת התקיפות (צילום: מצלמות האבטחה - 'שומרים קראון הייטס')

התקיפות נמשכות: אירועי האנטישמיות הרבים כלפי יהודים חרדים בשכונת קראון הייטס אינם מראים כל סימני דעיכה, והלילה (רביעי) התרחש אירוע חמור נוסף בשכונה.

הפעם מדובר בחבורה המורכבת משלושה צעירים, בני מיעוטים, שצעדו ברחובות השכונה והיכו שני חרדים עד זוב דם בלינץ' אכזרי. התקיפות אירעו בסביבות השעה 1 בלילה (שעון ארה"ב), בשד' פרזידנט שבקראון הייטס.

תחילה התנפלו השלושה על גבר חרדי מבוגר; הם הפילו אותו ארצה בגסות, ואז החלו לבעוט בו, ולהכות את פניו וגופו באגרופים.

בשלב מסוים עזבו את הזירה, חיפשו את הטרף הבא - ומצאו בתוך דקות ספורות. היה זה חרדי צעיר יותר, שכאשר הותקף החל לזעוק לעזרה ואף ניסה להילחם בתוקפיו. עדי ראייה הזמינו משטרה ו'שומרים'.

בתוך מספר דקות פתחו ניידות משטרה במרדף בעקבות חבורת הצעירים האלימים, והצליחו לאתר אותה ברחוב סמוך - שם נלכדו שניים מהם, ואילו השלישי הצליח להימלט.

מאוחר יותר היום (רביעי), הואשמו השניים בפשעי שנאה, והחקירה כולה מתנהלת בכיוון זה.

תושבי השכונה המודאגים והנזעמים הביעו את רגשותיהם לאחר אירוע אלים נוסף ברחובותיהם: "מדובר במשהו שהופך להיות שגרה מזעזעת", התבטא תושב בשיחה עם 'כיכר השבת'.

פעיל קהילת חב"ד, מוטי זליגסון, צייץ בטוויטר: "יהודי הוכה בברוטליות אמש בברוקלין. שום דבר לא נגנב. האנטישמיות חיה וקיימת בניו יורק. הגיע הזמן לעבוד קש, להתבונן במי שעושה את זה ומה המניע שלו. זה כבר קורה בניו יורק זמן רב לפני אירוע הניאו-נאצים בשרלוטסוויל. רק תשאלו כל אדם בעל חזות יהודית".

תושבים אחרים הלינו על כך שכלי התקשורת המקומיים, כגון ה'ניו יורק טיימס', לא התייחסו למקרים אלו. לדברי תושב אחר, "ה'ניו יורק טיימס' מכריז בעצם: אלימות נגד יהודים בניו-יורק, שאין מקורה בימין הקיצוני - אינה מתאימה לנרטיב, ולכן היא לא מדווחת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר