צפו בתיעוד

אחרי יישוב המחלוקות: ועידת אגודת ישראל נפתחה

מושב הפתיחה החגיגי של ועידת אגודת ישראל נערך הערב בנתניה, בהשתתפות גדולי האדמו"רים - כולל האדמו"ר מבעלזא, לאחר הסיכום על שיבוץ נציגו ברשימה • תיעוד (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב נחמיה אלתר משמיע דברים בשם אביו, האדמו"ר מגור (צילום: 'הסקופים'. תמונות: Aharon Krohn/Flash90)

בנתניה נפתחה הערב (רביעי) ועידת אגודת ישראל, לקראת הבחירות הכלליות שיתקיימו בעוד יותר מחודשיים, ולאחר המשבר של הכישלונות בבחירות לרשויות המקומיות בתחילת השנה.

חברי מועצת גדולי התורה של הסיעה החסידית, כמו גם אדמו"רים רבים נוספים, נטלו חלק במושב הפתיחה של וועידה זו.

לאחר המשבר שהסתיים באשר למיקום נציג בעלזא ברשימה לכנסת, כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", גם האדמו"ר מבעלזא כיבד את המעמד בהשתתפותו.

בין יתר הנואמים, מסר הרה"ח רבי נחמיה אלתר את דברי אביו האדמו"ר מגור, וכך הוא אמר: "כ"ק האדמו"ר לא יכול היה להגיע ולנאום, ושלח אותי למסור את ברכתו: 'יעזור השם יתברך שיהיה בהצלחה, וזכות הצדיקים שייסדו את אגודת ישראל ועמדו בראשה, תסייע גם עתה להרבות פעלים לתורה וליהדות, מ'זאל מצליח זיין (שיהיה בהצלחה)'".

הקראת ההחלטות בידי מזכיר ה'מועצת' (צילום: 'הסקופים')

בתום דבריהם של כלל הנואמים, סיכם מזכיר מועצת גדולי התורה הרב יעקב ולצר את ההחלטות, בשמם של כל הנוכחים.

אלו ההחלטות שהוקראו על ידו:

"א. הכנסיה הארצית של אגודת ישראל בארץ ישראל מכריזה בעוז ובגאון קבל עם ועדה: תנועת אגודת ישראל הקדושה, אשר יסדוה שרפי מעלה בדור הקודם לפני למעלה ממאה שנה, במטרה לפתור אך ורק ברוח התורה והמצווה את כל השאלות שתעלינה יום יום על הפרק בחיי עם ישראל; מטרה זו שרירה וקיימת והיא נר לרגלנו ומורה את דרכנו תחת הנהגתם של גדולי ומאורי התורה וחסידות עד ביאת משיח צדקנו".

"ב. הכנסיה הארצית קוראת לחוגים ומקהלות שאינם מיוצגים באגודת ישראל בואו והצטרפו לעזרת ה' בגיבורים להרחיב לחזק לחדש ולרענן את פני התנועה הקדושה".

"ג. הכנסיה הארצית מאוחדת ומלוכדת תחת שרביט הנהגתם של צדיקי הדור דוחה כל ניסיון לערער את מעמדם של בני הישיבות הקדושות השוקדים על תורתם וממיתים עצמם באהלה של תורה בהקרבה ובמסירות נפש ועומדת בכל תוקף שלא לשנות מאומה מהסדר שהיה קיים עד היום".

(צילום: 'הסקופים')

"ד. הכנסיה הארצית זועקת את שבת קודשינו על חילולי השבת רח"ל שמתרחבים יותר ויותר הפגיעה ביסוד המקודש לעם ישראל מיום עמדו על הר סיני היא נוראה ואיומה ועל כן חובתנו כפולה ומכופלת למחות לזעוק ולהתריע על כל פרצה בחומת שבת קודש. יחד עם זאת עלינו להתנזר מכל האתרים והמפעלים המחללים את השבת רח"ל בשאט נפש ולחזק את ידי שומרי השבת בכל המפעלים והאתרים השומרים שבת ועליהם תנעם הברכה של צדיקי הדור שליט"א שיראו ברכה בעמלם והצלחה במעשי ידיהם".

"ה. הכנסיה הארצית דורשת משלוחי דרבנן, ח"כ של אגודת ישראל, יחד עם שאר המפלגות החרדיות, לעשות כל מה שאפשר על מנת להביא פתרון למצוקת הדיור הקשה מנשוא השוררת בציבור החרדי ואשר היא עומדת בראש מעייניהם של מנהיגי הדור שרי התורה והחסידות. פתרון הן בטווח המיידי והן בתוכניות לטווח הארוך כדי לאפשר קורת גג לזוגות הנישאים בשעה טובה ומוצלחת".

(צילום: 'הסקופים')

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר