'נסיבות חמורות'

כתב אישום ללוחמים חרדים: היכו פלסטינים

חמישה חיילים המשרתים בגדוד 'נצח יהודה' מואשמים כי התעללו בפלסטינים אזוקים והיכו אותם באגרופים ובאמצעות חפצים • התביעה ביקשה להאריך את מעצרם (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לוחמים ב'נצח יהודה'. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

חמישה לוחמים מתוך הגדוד החרדי 'נצח יהודה', הואשמו היום (חמישי) בבית הדין הצבאי לאחר שנטען כי היכו פלסטינים אזוקים.

התביעה הצבאית הגישה היום את כתב האישום המדובר לבית הדין הצבאי. באישום נטען כי הלוחמים היכו עצורים פלסטינים, בזמן שהיו אזוקים וללא כל צורך. על כן הם מואשמים בהתעללות בנסיבות מחמירות, ובחבלה חמורה בנסיבות חמורות.

בבית הדין אף ביקשה התביעה להאריך את מעצרם של חמשת הלוחמים, וזאת עד תום ההליכים.

הפרטים העולים מתוך כתב האישום, מעלים כי העצורים הפלסטינים, שנעצרו בעקבות פיגועי ירי ביהודה ושומרון, הוכו על ידי הנאשמים, זאת בסטירות, אגרופים ואף באמצעות חפצים קהים. כל זאת, בזמן שהיו העצורים אזוקים ומכוסי עיניים, ונגרמו להם חבלות קשות.

שניים מהלוחמים מואשמים בנוסף גם בשיבוש הליכי משפט, זאת לאחר שהתברר כי תיאמו ביניהם את הגירסה שימסרו לחוקרים באשר למעשה. במקביל, גם מפקדם של הלוחמים, קצין בדרגת סגן, נמצא כעת במעצר פתוח והחלטה בעניינו תתקבל בנפרד, כך נמסר.

לפי כתב האישום, הפלסטינים נזקקו לטיפול רפואי בשל הכאתם, וכתוצאה מכך לא ניתן היה לחקור אותם בעניין הפיגועים שבגינם נעצרו.

לאחר פרסום הידיעה על כתב האישום, מגיבים פוליטיקאים מהימין.

ח"כ אורן חזן (הליכוד): "לנגד עינינו אנו רואים איך הנאורות, המשפטיזציה והלקקנות לגויים מכרסמת בנו מבפנים, פוגעת בלוחמים, מחלישה את צה"ל, מפלגת את העם והורסת לנו את המדינה. כתב האישום שהוגש היום הוא אות קלון נוסף למערכת פיקודית שלא יודעת לגבות את חייליה, שאותם שלחה לקרב. ידידי ראש הממשלה ושר הביטחון - אני קורא לך להתערב, לעצור את החרפה ולבלום את כדור השלג המתגלגל. כמו שאתה רואה - לא רק באזרחות - גם בצבא תופרים תיקים. אל תיתן לזה לקרות במשמרת שלך".

ח"כ בצלאל סמוטריץ (האיחוד הלאומי) הגיב: "הפיכת לוחמי צה"ל לעבריינים פליליים פוגעת בביטחון ומסכנת חיים. הפרקליטות הצבאית שוב איבדה את השכל הישר ופוגעת בצה"ל. העמדה לדין פלילי ודרישת עונש מאסר בפועל ללוחמים שראו את גופות חבריהם לאחר שנרצחו והשתתפו במעצר סייעני המחבל היא איוולת שלא ניתן לקבל. לוחמי צה"ל הגיבורים, שאנחנו שולחים להילחם בשמנו מול אויב אכזר, ראויים לגיבוי גם אם טעו ולא להפקרה בשם מוסר משפטי מעוות. גם אם הלוחמים טעו ניתן לטפל בכך במסגרת הליכים משמעתיים ולא פליליים. העמדה לדין פלילי של לוחמים על פעולות שביצעו במסגרת תפקידם צריכה להיות מוצא אחרון שיש לנקוט במקרים קיצוניים בלבד. זה רחוק מלהיות המקרה, גם אם הופעלה אלימות לא מוצדקת של הלוחמים כלפי מי שסייעו לרצוח את חבריהם לנשק. בכנסת הבאה המפלגה בראשותי תקדם בע"ה חוק לחסינות לוחמים שימנע מצבים אבסורדיים כאלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר