צפו בנאום הבכורה

יעקב טסלר נאם: "משבר באגודת ישראל? אנחנו חיים וקיימים"

יעקב טסלר, עוזרו לשעבר של סגן השר ליצמן, שמינויו כחבר כנסת עתידי וכנציג הויז'ניצאי אושר, נשא את נאום הבכורה שלו מול מאות העסקנים החסידיים בועידת אגו"י לקראת הבחירות. צפו (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נאומו של טסלר (צילום: 'הסקופים'. תמונות: משה גולדשטיין)

לאחר שוועידת אגודת ישראל אישרה היום (חמישי) באופן סופי את הרכב נציגיה ברשימה לכנסת, לקראת הבחירות הקרובות, הכולל נציג חדש לחסידות ויז’ניץ - עלה הנציג, יעקב טסלר, לשאת נאום בכורה ראשון כח"כ עתידי.

בהסכם המורכב שנחתם בסופו של יום בין הסיעות החסידיות, הוצב טסלר במקום השלישי מטעם 'אגודה', והחמישי - אחרי שקלול הריצה המשותפת עם דגל התורה.

טסלר ואייכלר, הוויז'ניצאי והבעלזאי

כזכור, המתיחות נוצרה מול חסידות בעלזא, שנציגה ח"כ אייכלר נדחק למקום השביעי, אך לפי הגרסה האחרונה של ההסכם, טסלר הוא שיצטרך להתפטר ראשון בשרשרת הסכמי הרוטציה המסובכים, במידה ויהדות התורה תשיג רק שישה מנדטים.

טסלר, עוזרו לשעבר של סגן השר ליצמן, מרענן בנוכחותו את רשימת אגודת ישראל - לראשונה מזה עשור, והוא מתיישב על מקומו של מנחם אליעזר מוזס, נציגה הפרלמנטרי של וויז'ניץ עד כה.

לאחר שההסכם אושר פה אחד ב'וועידה', עלה יעקב טסלר לשאת נאום ראשון, כחבר כנסת עתידי. "הנני העני ממעש, נרגש ונפחד", פתח טסלר, "נוכח השליחות החשובה שהוטלה עלי במעמד זה, כשזכיתי להימנות כנציג אגודת ישראל".

ההסכם שנחתם באגודת ישראל (צילום מסך)

לדברי טסלר, "אגודת ישראל היא ביתי - התנועה הקדושה שיסודה בהררי קודש בידי גדולי ישראל זכותם יגן עלינו, ומונהגת בעוז ובגדולה בידי מרנן ורבנן חברי מועצת גדולי התורה שליט"א".

"ביום הזה", עבר טסלר לנימה אישית, "עומדים לנגד עיניי דבריו הקדושים של מורי ורבי מרן אדמו"ר מויז’ניץ שליט"א, שאומר תמיד: 'אגודת ישראל איז נישט קיין פארטיי, אגודת ישראל איז א הייליגע מפעל וואס האבן אויפגעשטעלט גדולי ישראל כדי צו קענען האלטן דאס יידישקייט' (אגודת ישראל איננה מפלגה. אגודת ישראל היא מפעל קדוש שהקימו גדולי ישראל, כדי להחזיק את היהדות).

"ואכן, כאשר ידוע לכולם, נציגי אגודת ישראל בכנסת ובממשלה הם המוערכים והטובים ביותר - ולא רק לציבור שולחיהם; הם זוכים לקדש שם שמים יום יום בעשייתם ובהליכותיהם, בבחינת 'ראו מה בין בני לבין חמי', ו'צאו וראו מה הבריות אומרות עליהם, אשרי מי שגידלם, אשרי מי שלימדם תורה'", השתפך הנציג הוויז'ניצאי במחמאות על חבריו העתידיים לכנסת.

"אשר על כן, אני מרגיש את גודל הזכות בעיניי לשמש נציג חסידות ויז'ניץ, הסיעה המאוחדת באגודת ישראל, וזו גם חובה נעימה ומחייבת, להיות חלק מנבחרת מכובדת, אנשי מעשה מופלאים, שרשרת זהב של עשייה קדושה בגאון ובתפארת למען קדשי ישראל והיהדות החרדית".

מאשרים את ההסכם

טסלר המשיך בפאתוס: "ההתכנסות המיוחדת כאן של הכנסייה הארצית הינה היסטורית ומרגשת. זכינו אמש להופעתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א. מי שהיה במעמד ההיסטורי וכל מי שנמצא כאן בימים אלה רואה בחוש את האחדות הגדולה של כלל הקהילות באגודת ישראל, את הרוח החיה, ואת חדוות העשייה של הפעילים והנציגים מכל הארץ".

"מורי ורבותי", עבר הנציג הוויז'ניצאי להתייחסות אקטואלית, "כל מי שמדבר על משבר באגודה כביכול, מוזמן לבוא ולראות איך תנועת אגודת ישראל חיה ופועלת, קיימת ומתגברת, ב"ה. אגודת ישראל תמשיך להוביל את סדר היום בציבור החרדי ביתר שאת. ובוודאי נמשיך הלאה ונצליח בעזרת השם בבחירות הקרובות בכוחות משותפים".

כאן הוא עבר לפרגן לנציגי וויזניץ הקודמים בכנסת: "ברצוני להעלות על נס ולשבח את ידידנו היקרים, שלוחי דרבנן, נציגי חסידות ויז'ניץ הרה"ח מנחם אליעזר מוזס, והרה"ח שמעלקא הלפרט, המייצגים בכבוד את חסידות ויז'ניץ באגודת ישראל, וזכו לקדש שם שמיים ולהגיע להישגים רבים לטובת כלל היהדות החרדית".

ליצמן. יכול להיות מרוצה

ואיך אפשר בלי אזכור הבוס הקודם: "חובת הוקרה מיוחדת למכובדי יו"ר הרשימה הרה"ח יעקב ליצמן סגן שר הבריאות, שזה מכבר משמש לי דמות ודוגמא לעוסקים בצרכי ציבור באמונה ובמסירות".

"ויהי נועם השם עלינו. שנצליח להגדיל כבוד בית ויז'ניץ, כבוד אגודת ישראל וכבודה של היהדות החרדית", סיים הח"כ העתידי את נאום הבכורה שלו, מאז הוכתר כמועמד וודאי בבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר