נתוני המחלה נחשפים

11,000 נפטרו: ישראל - מהמדינות המסוכנות בעולם לסרטן

לצד ירידה עקבית בשיעור התחלואה והתמותה בסרטן בכלל האוכלוסייה, בקרב הנשים הישראליות לא נרשמה ירידה - וישראל עדיין מופיעה ברשימת 50 המדינות עם שיעורי מחלה גבוהים מאוד (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ילד חולה סרטן. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

יממה לפני 'יום הסרטן הבינלאומי' שיצוין מחר ברחבי העולם, מפרסמים היום (ראשון) משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן נתונים חדשים על שיעור תחלואת הישראלים ממחלת הסרטן ואחוזי התמותה ממנה.

מהנתונים עולה, כי מסתמנת ירידה מובהקת של מספר מקרי סרטן חדשים בקרב גברים, כמו גם ירידה כללית באחוז התמותה מסרטן - בקרב כל קבוצות האוכלוסייה.

בקרב נשים, לעומת זאת, ישנה יציבות במספר החולות במחלה הקשה - עם הבדל בין יהודיות לערביות: אצל האחרונות אף קיימת עליה מסוימת.

ואלו הנתונים: בשני העשורים האחרונים, בין 1995 ל-2016, נרשמה מגמה מובהקת של ירידה בתמותה מסרטן בישראל, באחוז שנתי של כ-1.7%.

בהשוואה בינלאומית, אחוז ההסתברות לחלות במחלת הסרטן בישראל גבוה מהשיעור הממוצע בעולם, כשהיא נמצאת במקום ה-50 ברשימת 50 המדינות עם השיעורים הגבוהים ביותר בעולם.

הילד דודי מילר ז"ל, שנפטר מהמחלה הקשה (באדיבות 'רשת' ועמותת משאלות)

בשנת 2016, השנה האחרונה שנתוניה סוכמו בבירור, נפטרו בישראל כ-11,000 בני אדם מסרטן. כמו כן, אובחנו בישראל כ-30,000 אנשים כחולים בסרטן, מהם כ-27,000 עם סרטן חודרני.

האבחנה השכיחה ביותר היו סרטן הערמונית (יהודים) וסרטן הריאות (ערבים) - בגברים, וסרטן נשים - בנשים (יהודיות וערביות כאחת).

באשר לגורמי התחלואה, עישון, חשיפה לשמש, השמנה, מיטות שיזוף ונגיף הפפילומה האנושי (HPV), הינם הגורמים המובילים לסרטן בקרב צעירים בישראל.

שיעור הסיכון בתחלואת סרטן בקרב יהודים, היה גבוה יותר אצל נשים מאשר גברים, ובקרב הציבור הערבי השיעור בין גברים לנשים דומה.

נתוני ארגון הסרטן הבינלאומי (UICC) חושפים, כי ניתן למנוע יותר משליש ממקרי הסרטן, ושליש נוסף ניתן לרפא במקרים שהיה בהם גילוי מוקדם וטיפול ראוי.

נכון להיום, לא פחות מ-9.6 מיליוני בני אדם מתים בעולם מסרטן מדי שנה: סרטן הינו גורם המוות השני ברחבי העולם, והעלות הכלכלית השנתית הכוללת של הטיפול בו נאמדת ב-1.66 טריליון דולר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר