חילולי השבת גוברים

הודעות מחאה ל'נייד' של לסרי: "לא מאמין שבחרנו בך, עם כיפה על הראש"

קיוסק שנמצא באחריות עיריית אשדוד ונפתח לאחרונה בשבת, הציף מחדש את הזעם על חילולי השבת הגוברים בעיר, בתקופת כהונת לסרי, ועל החרדים שנזעקו על כך ערב הבחירות וכעת - כחברים בקואליציה - שותקים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
לסרי (צילום: Yaakov Lederman/FLASH90)

חילולי השבת שהסעירו את אשדוד טרם הבחירות, התעוררו שוב בסוף השבוע האחרון, ובמפלגות החרדיות חוששים כי הם יובילו למשבר חדש בין החרדים לחילונים בעיר, זאת לאחר תקופת רוגע קצרה.

המקרה האחרון אירע בקיוסק, הממוקם בתוך הפארק העירוני "פארק אשדוד ים" שבאחריות העירייה, כשפתיחתו בשבתות מהווה הפרה בוטה של הסטטוס קוו.

אלא שכניסתם של מפלגות ש"ס ויהדות התורה לקואליציה של ראש העיר יחיאל לסרי, היא שגרמה ככל הנראה לכך שבשונה מבעבר - עד כה לא נשמעו תגובות חד משמעיות נגד חילול שבת זה, למרות שהוא עלול להוביל לפריצה מוחלטת של הסטטוס קוו ולפתיחת חנויות נוספות בשבת.

ברחוב החרדי ישנו זעם רב על ראש העיר הדתי יחיאל לסרי, מאז פתיחת הקיוסק. באתרים מקומיים פורסם כי תושבים חרדים זועמים שלחו ללסרי הודעות בהן הם מביעים כעס על הפרת הסטטוס קוו.

"השבת לא מוחלת על כבודה" ו"לא מאמין שבחרנו בך עם כיפה על הראש", הן רק חלק מההודעות שהגיעו לנייד האישי של ראש העיר יחיאל לסרי.

סגן ומ"מ ראש העיר אבי אמסלם, שהגיב לפתיחת הקיוסק, בחר בשיחה ל'כיכר השבת' לתקוף דווקא את הפעילים, ולא את ראש העיר: "מלכודת דבש טמנו לבעל הקיוסק בעלי האינטרסים, אותם אנשים שמייחצנים את הקרע ואת השסע בחברה, ואותו בעל פיצוציה שכנראה הפעילו עליו לחץ כדי שזה יפתח בשבת".

חרדים מבלים ב'בין הזמנים' בפארק באשדוד. אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash)

"אבל ההפסד יהיה כולו שלו", בטוח יו"ר ש"ס באשדוד: "במשך ימי החול, כבר בעוד חודש חודשיים, שדתיים חרדים ומסורתיים מכל הארץ יציפו את הפארק בהמוניהם, הוא זה שיפסיד כשהציבור לא ירכוש ממנו כלום".

פעילים חרדים למען השבת באשדוד מציינים בפני 'כיכר השבת' כי לפני כהונתו של ד"ר לסרי כראש העיר, מוקדי חילולי השבת כמעט ולא היו קיימים.

כך, מרכז הקניות ביג פאשן הוקם רק בשנת 2015, השנה הראשונה לכהונתו השנייה של לסרי בראשות העיר, ובהעדר אכיפה הוא הפך 'למוקד ענק של חילולי שבת, ובעקבותיו נפרץ הסטטוס קוו ברחבי העיר, ואחריו נסחף אפילו אזור ה'סיטי', שבעברו היה שקט ושבתי לחלוטין.

'פעילי השבת' מציגים נתונים, לפיהם בהעדר אכיפה עירונית מצד ראש העיר לסרי, חל דרדור עצום בסטטוס קוו: מ-50 חנויות מחללות שבת בשנת 2008, השנה הראשונה לכהונתו של לסרי כראש עיר באשדוד, קפץ מספרם של העסקים מחללי השבת בתוך עשור לכ-300 חנויות.

יצוין, כי מעיריית אשדוד סירבו להגיב לטענות, במענה לפניית "כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר