צפו בראיון

אברהם בצלאל מצהיר: "אף בת לא תישאר בבית"

סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק החינוך החרדי אברהם בצלאל אומר בראיון ל"כיכר השבת" כי: "יש גידול טבעי של 250 בנות נוספות", אך מצהיר שאף אחד לא תישאר בבית (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

כחודש לאחר כינון הקואליציה בירושלים, ולקראת תום השיבוץ לבנות בסמינרים, מתייצב סגן ראש עיריית ירושלים אברהם בצלאל מחזיק תיק החינוך באולפן 'כיכר השבת'. במהלכו מכחיש מתיחות עם שותפו לתיק מדגל התורה, ומבטיח כי אף בת לא תישאר בבית.

תחילה התייחס בצלאל לפיצול תיק החינוך בין ש"ס ל'דגל': "היה סיכום עם משה ליאון שהתיק ילך לדגל התורה. כשנודע הדבר ליו"ר ש"ס השר דרעי, פעלו שסמכויות תיק חינוך חרדי במלואו יגיעו לידי ש"ס למעט מה שנקרא בינוי ומשאבי חינוך. אך עדיין לא קם האגף הזה".

באשר לדיווחים על מתיחות בינו למחזיק תיק בינוי ישראל קלרמן (דגל התורה), אומר בצלאל: "אין חרמות שלי ושל קלרמן. אני מנסב להחזיר את הצביון של האגף למיטבו. בשבע שנים האחרונות החליטו כי מנהל חינוך חרדי יהיה כפוף למנהל חינוך כללי. בשנה וחצי האחרונות מנסים להוריד מאגף חינוך חרדי את כל הליבה שלו, בעיקר בשלהי הקדנציה של ברקת".

לדברי בצלאל, "כשהובן שברקת הולך לפוליטיקה הארצית, ניסו לעשות מחטפים באגף חינוך. אני נאבק להחזיר את הסמכויות של האגף הזה".

באשר לאפליה בקבלת בנות ספרדיות לסמינרים, אמר בצלאל: "נפגשתי עם מנהלי הסמינרים יחד עם גדולי הדור. אני מונחה על ידו של נשיא מועצת חכמי התורה. יש גידול טבעי של 250 בנות נוספות בנות בירושלים".

"אנו יושבים ומנסים להביא פתרונות ולחזק את הסמינרים הקטנים. אין ספק שכל בת בירושלים יהיה לה שיבוץ ותמצא את המקום המתאים לה. מקווים למצוא פתרונות הולמים לכולם".

באשר לסכינאות שהייתה בש"ס בירושלים בקדנציה האחרונה אומר בצלאל: "ראינו סכינאות בש"ס. יש הרבה תיקים והרבה שלל לכולם. אם בעבר היה סכינאות, אין סיבה שזה יקרה, כי יש שת"פ מלא בין כל החברים כל שבועיים מקיימים ישיבות סיעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר