המאבק חוזר?

חתימתו של ראש ישיבת בריסק - זויפה • האזינו

לאחר מעט שקט במאבק נגד מתחם גולובנציץ בבית שמש, מאבק שפילג את 'העדה החרדית', הוא שוב מתעורר בעקבות זיוף חתימתו של ראש ישיבת בריסק הגרמ"ד סולובייצ'יק (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגרמ"ד סולובייצ'יק. ארכיון (באדיבות המצלם)

המאבק הוותיק שפילג את "העדה החרדית" על מתחם גולובנציץ בבית שמש התעורר שוב השבוע, אלא שביממה האחרונה מתייצב הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק ומכחיש את התערבותו וחתימתו נגד הבנייה והרכישה במתחם המריבה בבית שמש.

ביממה האחרונה הופתעו תושבי ירושלים ובית שמש לגלות מודעות שהופצו על ידי הקיצוניים המתנגדים לבנייה במתחם גולובנציץ בבית שמש, כאשר אל המכתב צורף מכתבו של ראש ישיבת בריסק הגאון רבי משולם דוד סולובייצ'יק, הקורא כביכול כי "המקום הוא בית קברות קדמון, והעצמות נזרקו שם כדומן על פני השדה".

לאחר תקופה ארוכה של שקט יחסי בכל הקשור לבניה במתחם, הפיצו ביממה האחרונה עסקני אתרא קדישא פשקווילים הקוראים לציבור בשם הרבנים שלא להיכנס לכל המתחם.

רוכשי הדירות בפרויקט 'גבעת ירושלים' עברו בשנים האחרונות שבעה מדורי גיהנום. הבטיחו להם שהם קונים דירה במחיר מוזל, במיקום אטרקטיבי, עם שכנים טובים ושאר הבטחות, שאיכשהו, מיד לאחר מעמד החתימה, נתקעו ובמשך שנים רבות.

בתחילה, היו אלה אנשי ארגון 'אתרא קדישא' שעצרו בגופם את הבניה במקום. הרוכשים קיבלו חוות דעת אובייקטיבית של גדולי הרבנים מכל המגזרים שבדקו את הנושא היטב והכריעו שאין מניעה הלכתית לבנות במקום, אך ההפגנות נגד הבנייה במתחם נמשכו כל העת.

לאחר מכן הנושא עבר מהמישור ההלכתי למחלוקת פוליטית שקרעה את "העדה החרדית" לשניים, ניתקה בין משפחות, פרנסה את מדביקי הפשקווילים והוציאה את הקיצוניים להפגנות בלתי פוסקות.

חדי העין הבחינו היטב כי בתוך מכתבו של הגרמ"ד סולובייצ'יק לא הוזכר כלל מתחם גולובנציץ בבית שמש. משלחת מיוחדת מטעם ועדת ההיגוי של הרוכשים יחד עם כמה מבני משפחתו של הראב"ד הגאון רבי משה שטרנבוך אשר מנחה את הוראות ההלכתיות בכל מהלך הבנייה, נכנסו למעונו של הגרמ"ד לשמוע מפיו פרטים מדויקים על דבר המכתב שהנסתר רב בו על הגלוי.

הזיוף

חברי המשלחת שהציגו בפני הגרמ"ד את המכתב שפורסם בחוצות העיר, שמעו מפיו כי המכתב הזה נכתב על בניה באירופה באזור אומן, וכי כל ניסיון לשייך את המכתב למתחם הבנייה בגולובנציץ אינו אלא 'זיוף חמור'.

הגרמ"ד הדגיש בדבריו כי המכתב הזה נכתב דווקא כהצטרפות למכתבו של גיסו הגר"מ שטרנבוך לאסור את הבניה באומן, ולא חלילה נגד פסקו הבהיר של הגר"מ שטרנבוך באשר לבנייה בבית שמש.

להלן התמלול המלא משיחתו של הגרמ"ד הלוי סולובייצ'יק עם חברי וועדת ההיגוי ועם בני משפחתו של הגר"מ שטרנבוך:

השואלים: הנה המכתב.

הגרמ"ד: תראה לי היכן

השואלים: "הנה זה כאן"

הגרמ"ד: זה לא מעכשיו, זה משהו ישן. באו אלי שבוע שעבר עם פתק על ברסלב (אומן) בשם אביכם, ושם היה כתוב שאסור לחפור קברים – שאסור לחפור בית הקברות, ואני צירפתי חתימתי למכתב ההוא, וזה מה שכתוב כאן.

השואלים: זה לא היה על בית שמש?

הגרמ"ד: לא, זה לא היה על בית שמש, מה אני יעשה שהם פרסמו על בית שמש.

השואלים: את המכתב הזה פרסמו ברחוב על בית שמש.

הגרמ"ד: "אני חתמתי על מכתב של אביכם (הראב"ד) על הקברים באומן, אתם מכירים את המכתב של אביכם באומן? אבא שלכם כותב מכתב על אומן שאסור לחפור בית הקברות, אתם מכירים כזה מכתב?"

בנו של הראב"ד הרה"ג ר' אשר שטרנבוך: כן.

הגרמ"ד: "אני כתבתי שם, אני לא חתמתי על גולובנציץ. זהו. אני כתבתי על ברסלב אני לא מתערב בכלל בגולובנציץ. ר' משה שטרנבוך כתב מכתב על אומן שהמקום בית הקברות ואסור לחפור בו, ביקשו שאצרף חתימתי וחתמתי. אין לי שום שייכות לבית שמש ולגולובנציץ, לא דיברתי בזה מילה אחת".

חברי וועדת ההיגוי: רוצים לקבל ברכה מהראש ישיבה

הגרמ"ד: ה' יעזור לכם שתצליחו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר