היום:

תענית עקב חילול הקודש - וצדקה לשיקום

בעקבות השחתת ספרי התור בבית כנסת "שיח ישראל" בשכונת קריית יובל בירושלים, הרבנים הראשיים לירושלים החליטו לקיים תענית ציבור היום, ערב ר"ח אדר א' (צדקה)

ספרי התורה שניזוקו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כל הציבור מתבקש להשתתף בתענית לפי יכולתו, על ידי תענית מלאה לכל היום, או לפחות תענית עד שעת המנחה, ומי שאף תענית חלקית קשה לו, ישתדל לקיים תענית דיבור במשך כל היום", קבעו הרבנים.

''כל המרבה בתפילה הרי זה משובח והעיקר שתהיה כוונה לבקשת רחמים וכפרה על חילול הקודש המזעזע של חילול בית הכנסת וספרי התורה בקריית היובל בירושלים".

לדברי גבאי בית הכנסת לוי, "ארבעת ספרי התורה היו זרוקים על הרצפה כשהם פתוחים. המעילים היו בחוץ לצד החגורות שהיו פזורים על הרצפה. הם שפכו אקונומיקה ירוקה על ספרי התורה".

בית כנסת "שיח ישראל" משמש קהילה של עולים מצרפת המתפללים במקלט ציבורי. "אנו מתפללים במקלט תת-קרקעי," אומר לוי, "תמיד רצינו לבנות בניין בית כנסת חדש, ועכשיו זה זמן."

מתפללי בית הכנסת "שיח ישראל" יוצאים במגבית חירום לשיקום בית הכנסת וספרי התורה – "פרויקט שיקום בית הכנסת 'שיח ישראל'". כל תרומה עוזרת לאבזר את בית הכנסת מחדש בריהוט, בתיקון ספרי התורה שחוללו, ובקניית ספרי קודש ועוד מוצרים חיוניים לפעילות בית הכנסת.

כל תרומה מעבר לסכום הנדרש ישמש את הקהילה בבניית בית כנסת חדש ומפואר המתאים לקהילה הגדלה והמתפתחת.

עיזרו להחזיר את בית הכנסת לקדמותו למען כבוד התורה>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר