"פאברוטי היהודי" שמעון סיבוני בראיון • צפו

הזמר והחזן שמעון סיבוני התארח בתכנית 'המבקר' וסיפר על הקריירה העשירה כשהוא מפליא בקולו בקטע שירה ייחודי ויוצא דופן לכבוד ראש חודש. וכמובן פינת 'המסננת' (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום ועריכה: אריאל ליבא, כיכר השבת)

הזמר והחזן שמעון סיבוני, הוא אחד הזמרים הוותיקים במוזיקה האנדלוסית ומאחוריו הופעות על הבמות הגדולות בעולם בתחום. היום הוא התארח לראשונה לראיון מצולם בתכנית 'המבקר' של מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר וסיפר על הקריירה הארוכה שלו.

"חזנות זה לא כמו להיות זמר, אתה תמיד צריך לדעת ש'כל עצמותיי תאמרנה' ולהיות חרד, אם אתה במסיבה שם אתה יכול לצחוק אבל חזנות זה עולם אחר", אומר סיבוני ברצינות תהומית כשהוא מתייחס למקצוע החזנות.

"השילוב שאני מביא בין פלאמנקו למוזיקה מרוקאית הוא חדש בישראל, אבל זה תחום מוכר אצל אנשים שמגיעים ממרוקו שיש שם השפעה מספרד הקרובה למרוקו. אני משתדל לשמור על המסורת של יהדות מרוקו אבל כדי לעניין את הקהל ולא לאבד את הסבלנות שלו אם אתה מכניס לחן מוכר בחוץ ומקדש אותו זה מה שאני עושה

לעולם לא היה לי מורה או עשיתי פיתוח קול, פעם אחת באתי למורה ברחביה לשיעור פיתוח קול ולאחר מכן שאל אותי באיזה קונסרבטוריום למדת תמשיך ככה יש לך צבע אם תלמד אופרה אולי תאבד את הצבע הטבעי

סיבוני סיפר על הפסטיבל של מלך מרוקו בו ייצג את העולם היהודי, כיצד הגיע אליו כאילו במקרה וקידוש השם הגדול שנגרם מהמופע המיוחד בפסטיבל בו הופיעו גם הזמרים הבינלאומיים אלטון ג'ון וחוליו אגלסאיס.

את המופע פתח סיבוני בשירת "הנותן תשועה למלכים" בסגנון אנדלוסי, "שרתי להם גם אופרה וקטעים שלי שאני מבצע הכי טוב ואוהב. הם מאד אהבו", מספר סיבוני.

במהלך הפסטיבל והעניין הרב שעורר סיבוני היהודי סביבו הוא רואיין גם על ידי כלי תקשורת רבים. "אחד מהעיתונאים בטלוויזיה המרוקאית שאל אותי ספונטנית והקב"ה נתן לי תשובה טובה בפה, אם אתה כל כך אוהב מרוקו למה אתה לא גר במרוקו? עניתי, פשוט מאד. אם אני אגור במרוקו לא אוכל להראות לכל העולם מה זה זמר מרוקאי ואיך העולם הערבי במרוקו מסתדר עם העולם היהודי במרוקו ויצאתי מזה בחסדי השם בצורה יפה".

לאחר שנים ארוכות בחו"ל כחזן בקנדה ובקהילות נוספות עבר סיבוני להתגורר בישראל בשנים האחרונות מאז הוא שר עם התזמורות האנדלוסיות ועוסק בלימוד החזנות לצעירים.

לקראת סיום הראיון מבצע סיבוני קטע מיוחד בקולו האדיר לכבוד ראש חודש אדר. צפו בראיון המלא.

השירים בפינת 'המסננת':

ישי ריבו: "הלב שלי"

יוסי נטיב ויונתן רזאל: "באמת"

סנדי אופמן: "מה בצע"

נתנאל אילובצקי: "כבודו"

פרחי מיאמי: מחרוזת חופה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר