אנטישמיות בצרפת

בזמן תפילה: מפגין עשה צרכיו על קיר ביה"כ

המחאה נגד יוקר המחיה ששוטפת את חוצות צרפת הביאה עימה רוח אנטישמיות, שאינה מראה כל סימני עזיבה • בשבת סבלו מתפללי בתי כנסת מקריאות ומעשי גנאי חמורים (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
'האפודים הצהובים' בפעולה (צילום: shutterstock)

מחאת 'האפודים הצהובים' נגד יוקר המחיה ונגד הנשיא מקרון, ששוטפת בחודשים האחרונים את חוצות צרפת, הביאה עימה גם רוח אנטישמיות, שלמרבה הצער אינה מראה כל סימני עזיבה.

למרות כניעתו החלקית של מקרון לדרישות המפגינים, נראה כי הם אינם מרוצים. שלשום (שבת) המשיכו צעדות המחאה במלוא עוזן במרכז העיר שטרסבורג וכן בסמוך לבניין הפרלמנט האירופי בעיר - וגם הפעם היהודים סבלו.

על פי דיווח באתר 'אלגימיינר', מתפללים שהשתתפו בתפילות השבת בבית הכנסת הגדול של שטרסבורג, ספגו עלבונות וסיסמאות אנטישמיות, במהלך הפגנת 'האפודים הצהובים'. הדבר אירע כאשר המפגינים צעדו ברחוב בו שוכן בית הכנסת במסגרת ההפגנה.

כמה פעילים ומפגינים נצפו קוראים קריאות גנאי ומסמנים מחוות פוגעות לעברם של מתפללים שהגיעו לבית הכנסת להתפלל - כך דיווח אתר חדשות מקומי.

בית הכנסת הגדול של שטרסבורג (צילום: Shutterstock)

"ראינו מפגין אחד עושה את צרכיו בהתרסה על קיר בית הכנסת", סיפר מוריס דהאן, נשיא ארגון הקונסיסטואר היהודי של חבל הריין התחתון של מזרח צרפת. "זה בלתי נסבל מצידם של 'האפודים הצהובים', וזה בלתי נסבל בצרפת".

יצויין כי במהלך המחאות בשבת נפצעו שמונה קציני משטרה, ו-19 מפגינים אלימים נעצרו.

בהודעה שפרסם ארגון הקונסיסטואר במוצאי שבת, מותקפות "ההתבטאויות האנטישמיות האלימות שהושמעו נוכח בית הכנסת, ונגד אזרחים יהודים החוגגים את השבת, יום חג שבועי של מנוחה ושלום".

בהצהרה נכתב: "החוק הצרפתי מאפשר לכל אחד להפגין בחופשיות, אך עליו לגנות בתקיפות ובזרוע חזקה את העלבון האנטישמי נגד הרפובליקה של החירות, השוויון והאחווה".

ההפגנה האנטישמית בהפגנת יום שבת גונתה גם על ידי השליח האזורי, ז'אן לוק מרקס, וראש עיריית שטרסבורג, רולנד ריס. גם כמה משתתפים אחרים בהפגנה גינו מאוחר יותר את התנהגותה של קבוצה זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר