פריימריז בליכוד

היום הגורלי בו יוכרע הקרב בין משפחת נתניהו לגדעון סער

כ-120 אלף מתפקדי 'הליכוד' יגיעו היום להצביע ב-113 קלפיות ברחבי הארץ ויבחרו את רשימת 'הליכוד' לכנסת הבאה • במרכז הבחירות: מאבק משפחת נתניהו בשר לשעבר גדעון סער (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
בני הזוג נתניהו מצביעים בקלפי 'הליכוד', ארכיון (צילום: מרים אלסטר / Flash90)

כ-120 אלף מתפקדי 'הליכוד' יגיעו היום (שלישי), החל מהשעה 10:00 בבוקר, להצביע ב-113 קלפיות ברחבי הארץ ויבחרו את רשימת 'הליכוד' לכנסת הבאה.

142 מועמדים ינסו להיבחר במקומות הריאליים ברשימת הליכוד. בין המתמודדים, 30 חברי כנסת ושרים מכהנים שינסו לשמור על מקומם ולהישאר קדנציה נוספת. במפלגה מעריכים כי כעשרה חברי כנסת לא ימשיכו קדנציה נוספת.

במרכז הפריימריז עומד המאבק החריף של משפחת נתניהו נגד השר לשעבר גדעון סער המבקש לחזור ולהתמודד במפלגה. במהלך היום, חברי הליכוד יכריעו האם סער יצליח להתברג בחמשייה הראשונה או שמא המאבק של משפחת נתניהו יצליח והוא ייפלט אף לעשירייה השנייה.

ביום ראשון יצא ראש הממשלה נתניהו ל'חיסול ממוקד' נגד סער ואמר כי הטענה שהוא ניסה להדיח אותו לא הומצאה: "אני לא המצאתי את זה. באו אליי יותר מ-3-2 אנשים בליכוד ואמרו לי שגדעון פנה אליהם ואמר להם: אחרי הבחירות לא יטילו את ההרכבה על נתניהו, יגידו שהוא בשימוע ואני מבקש את התמיכה שלכם".

מאוחר יותר, בסביבת נתניהו הודיעו כי "ראש הממשלה פועל על מנת שגדעון סער לא יוביל את רשימת הליכוד. מעבר לכך הוא לא מתערב בדירוג השרים וחברי הכנסת".

בתגובה למתקפה, כתב סער בחשבון הטוויטר שלו: "למרבה הצער, יומיים לפני הפריימריז בחר רה״מ לנסות ולמחזר את עלילת הכזב אותה השמיע לראשונה לפני מספר חודשים. המטרה שקופה: ניסיון לפגוע בי בפריימריז. חברי הליכוד חכמים ויודעים היטב שלדברים אין שחר. ערב בחירות קריטיות לליכוד ולמדינה אנהג כמבוגר האחראי: לא אגרר למלחמה פנימית בתוך הבית".

אמש, גם בנו של רה"מ, יאיר נתניהו, יצא למתקפה חריפה נגד סער וכתב: ,אני מזכיר לכם שאבא שלי הזהיר מפני רובי ריבלין ואף אחד בימין לא הבין למה, ובסוף התברר שצדק. לא סתם ערוצים 12,13 וכל שאר תקשורת השמאל מהללת ומשבחת את גדעון סער.

"הם יודעים מי בצד שלהם. הנשיא רוצה לתת את הרכבת הממשלה לחברו הטוב גדעון סער".

יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין שמנסה לשמור על מקומו הגבוהה ברשימה, כתב הבוקר: "‫בוקר טוב וחודש טוב! פותח את היום בשחרית לראש חודש אדר, החודש בו מרבים בשמחה וממעיטים ככל היותר בריב.

"זה המסר ליום הזה. אני שמח להיות חלק ממפלגה שמקיימת הליך בחירות פנימי דמוקרטי, ומאחל שנרכיב היום נבחרת מוצלחת ומלוכדת בדרך לנצחון הליכוד בבחירות הכלליות. בהצלחה לכל חבריי!‬".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר