התנגדות לטראמפ

הסנאט העביר הצעת חוק נגד נסיגה מסוריה

הנשיא האמריקני סובל מהתנגדות למהלך הנסיגה מסוריה ואפגניסטן גם על ידי מפלגתו שהעבירה חוק סמלי שטוען כי על ארה"ב לוודא את תבוסת ארגוני הטרור לפני נסיגה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

טראמפ הודיע כבר על הוצאה הדרגתית של הכוחות האמריקניים מסוריה אך גם בתוך מפלגתו ישנם מתנגדים רבים למהלך. הסנאט האמריקני שנמצא בשליטת הרפובליקנים העביר אתמול (שני) הצעת החלטה לפי על הממשל לבדוק אם ארגוני הטרור בסוריה ובאפגינסטן אכן הובסו כליל לפני שמתבצעת הנסיגה המתוכננת מהמדינות האלו.

יצוין, כי ההחלטה שעברה ברוב גדול של 70 תומכים מול 26 מתנגדים בלבד, בעיקרה סמלית ואינה מחייבת את הנשיא וככל הנראה גם לא תעבור בקונגרס שנמצא בשליטת הדמוקרטים, אך עדיין מדובר בצעד שמשקף את עמדת מפלגתו של הנשיא על מדיניות החוץ שלו.

בינתיים, ההצעה היא חלק מחבילת חקיקה נרחבת שמוביל מנהיג הרפובליקנים מיץ' מקונל בעניין מדיניות ארה"ב במזרח התיכון, הכוללת גם נקיטת צעדים נגד חברות שיחרימו את מדינת ישראל.

החוק שמקדם מקונל מאפשר, בין השאר, לרשויות בארה"ב לבטל חוזים עם חברות המשתתפות בתנועת ה-BDS, הקוראת לחרם, הטלת סנקציות וביטול השקעות כלכליות בישראל. חוק נוסף שנכלל בחבילה מסדיר את הסיוע הביטחוני האמריקני לישראל, לצד אשרור של עסקאות ביטחוניות עם ירדן. בנוסף, במסגרת החוק יוטלו סנקציות נוספות על ממשלת סוריה בשל הפרת זכויות אדם.

הסנאטור ברני סנדרס הדמוקרטי, שהצביע נגד החקיקה בסנאט, אמר כי "אמנם אני מתנגד לתנועת ה-BDS, אך עלינו להגן על זכותו החוקתית של כל אזרח אמריקני לעסוק בפעילות פוליטית, וברור לי שהצעת החוק תפגע בזכות זאת".

כאמור, ככל הנראה החוקים לא יעברו בקונגרס הדמוקרטי שמתנגד לחוקים כנגד ה-BDS מטעמי חירות וחופש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר