סערה חדשה בטבריה

מוסלמים זועמים על רון קובי: המבנה העתיק - 'מסגד קדוש'

ראש עיריית טבריה, רון קובי, סייר ב"מבנה עתיק" והכריז על רצונו לבנות במקום מוזיאון, אך התברר כי מדובר במסגד עתיק, והמוסלמים זועמים. בנתיים, תושבים חרדים ערכו תפילה בקבר סבו (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הפייסבוק של רון קובי)

ראש עיריית טבריה, רון קובי, ממשיך לעורר סערות - הפעם, מול הציבור המוסלמי. אתמול (שני) הגיע רון קובי למבנה עתיק בין כשלוש מאות שנה, יחד עם האומנית אילנה גור ובעלה. המבנה שנמצא על שפת הכינרת, סגור עם חומת אבן שמפרידה בין הטיילת למבנה, מזה כיובל שנים.

רון קובי הורה לעובדי העירייה לפרוץ את החומה, ולאחר הפלת הגדר נכנסו ראש העיר ועובדי העירייה למבנה. המקום נראה, כצפוי, מוזנח ומלא פסולת, אך ראש העיר הכריז: "נבנה כאן מוזיאון או מועדון משחקיה לילדים. לא חם פה בקיץ בגלל הקירות העבים, קיבלנו עכשיו תקציב של 700,000 שקל להקמת משחקיה לילדים וזה מקום מתאים".

ראש העיר פתח שידור בפייסבוק מהכניסה למבנה וכתב: "הללויה, פתחנו את מוזיאון טבריה העתיק... מתחילים לשפץ ולסדר. אין רגע דל! נמצאת איתנו האומנית אילנה גור והיא המומה".

שעות לאחר הכניסה למבנה, התברר כי מדובר במסגד שהיה פעיל לפני מאות שנים ונסגר, אולם לטענת הערבים מדובר במקום קדוש לאיסלאם.

חבר הכנסת מסעוד גנאים מהרשימה המשותפת הגיע למקום תוך שעות ומחה על הפריצה ל"שטח הקדוש", לדבריו. גנאים הגיע לעיריית טבריה כדי לשוחח עם ראש העיר ולאחר שלא פגש בו הוא שיגר מכתב לראש העיר, רשות העתיקות ולשר הפנים אריה דרעי.

במכתבו לראש העיר, כותב מסעוד גנאים: "בביקורי היום במתחם המסגד נאמר לי ע"י עובדי עיריית טבריה שעבדו בניקיון המקום שבכוונת הנהלת עיריית טבריה להפוך את המסגד למוזיאון. גם ההצהרות שלך בשידור החי בעמוד הפייסבוק שלך מעידות על הכוונה שלך להפוך את המסגד למוזיאון.

"העדויות והדברים שמסרו לי עובדי העירייה במקום סותרות את ההבטחות שקבלתי היום מאנשי לשכתך בעירייה שאמרו לי כי מטרת העבודות בשטח הן רק לשם ניקיון המקום".

חבר הכנסת מסעוד גנאים הוסיף כי "מסגד הים 'אלבחרי' הינו אתר היסטורי קדוש למוסלמים והפיכתו למוזיאון הינה פגיעה דתית ברגשותיהם של המאמינים המוסלמים ומנוגדת לזכות בלשמור על מקומות קדושים".

יצוין כי ראש העיר הגיע למבנה העתיק כשהוא מלווה באישיות חרדית מוכרת - מוטי פריד, איש חסידות בעלזא ויו"ר 'סעד ומרפא', אותו הציג כמי שעוזר לו.

לשאלת 'כיכר השבת' מה לו ופמליית ראש העיר רון קובי, מסר פריד כי הוא אינו איש פרטי אלא איש ציבור שעשרים וארבע שעות ביממה מסייע לכל יהודי ויהודי, חילוני, דתי וחרדי - ללא תנאים. עוד נמסר כי "מטבע הדברים מוטי פריד מוכר בכל מקום ומסייע ומסתייע, חברות עם אדם כזה או אחר הם לצורך הרבים ולצורך המשך סיוע לעם ישראל".

חבר המועצה רפאל טרבלסי מסר ל'כיכר השבת': "מצפה מראש העירייה לנהוג באחריות ציבורית ולהתחיל לטפל בתושבי טבריה ולא לטפל רק בכותרות סרק. רה"ע ממשיך בשיטת השיסוי והפירוד בין האוכלוסיות. עד היום עסק בשסע בין חרדים לחילונים והיום הוא עולה שלב לשסע עם בעם. מעניין מה יהיה הסוף".

תגובת ראש העיר רון קובי לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

התפילה בציון סבו של רון קובי

בתוך כך, יאיר קראוס, כתב 'מקור ראשון', פרסם בחשבון הטוויטר סרטון בו נראים תושבים חרדים מטבריה, בהם חבר מועצת העיר, שהתאספו לתפילה ליד קברו של חכם מכלוף קובי זצ"ל, סבו של ראש העיר רון קובי, בעקבות גל חילולי השבת השוטף את העיר.

חבר מועצת העיר פנחס ועקנין שהשתתף בתפילה הבהיר כי הם התפללו על ראש העיר רון קובי שיחזור בתשובה, ועשו זאת על קבר סבו של ראש העירייה, מפני שהסבא, חכם מכלוף, היה צדיק גדול.

רון קובי עצמו התייחס לתפילה בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "טקס הסתה פאגאני בסגנון פולסא דנורא: החרדים של טבריה בראשות חבר מועצה בטקס מוזר של תפילות וקינות על קברו של סבא שלי חכם מכלוף קובי זצ"ל. מה הם רוצים אתם שואלים? הם רוצים שטבריה תחזור להיות חשוכה ושחורה, סגורה ומסוגרת בשבתות ובחגים. חברי המועצה של טבריה פשוט הולכים נגד הציבור!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר