חילול בית הכנסת

הגר"צ בוארון: היה צריך להרים את ספרי התורה שחוללו

הגאון רבי ציון בוארון פסק לאברכים מבית כנסת "שיח ישראל" שחולל כי היה צריך להרין את ספרי התורה ולא לצלמם ולהמתין לבואה של המשטרה. "אין שום היתר להמשך החרפה" (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגאון רבי ציון בוארון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מתפללי בית הכנסת "שיח ישראל" בקרית יובל, בית הכנסת שחולל וספרי התורה שלו בוזו באופן מחפיר, ממשיכים לבקר בבתי גדולי ישראל בעקבות המקרה הקשה והמזעזע.

קבוצת אברכים מהמתפללים עלו למעונו של הגאון רבי ציון בוארון, מגדולי הפוסקים, כשבפיהם השאלה, האם היה מותר להשאיר את ספרי התורה בביזיון על הרצפה עד להגעת כוחות הזיהוי הפלילי של המשטרה, בכדי לאפשר למשטרה לאסוף טביעות אצבעות, בכדי לאתר את הפורעים.

הרב בוארון פסק בנחרצות: "פשוט לי כי היה עליהם להרים מיד את ספרי התורה ולמנוע את הביזיון החמור, וברור שאין שום היתר שבעולם לאפשר לחרפה להימשך".

אחד האברכים העלה בפני הגר"צ את הטענה כי הגמרא בברכות מתירה להכניס ספרי תורה לשק שעל גבי החמור כדי למנוע את גניבתו, ותפיסת הגנבים תמנע הישנות מקרים כאלו בעתיד.

הגר"צ בוארון השיב כי "אין בזה שום דמיון, וכל בעל סברא פשוטה מבין את זה, ואין לך בזיון וחילול שם שמים גדול מזה רחמנא ליצלן, כאשר ספרי תורה מתגוללים על הקרקע, ופשוט שאין לומר שתפיסת הגנבים תביא לבל ישנה מצב שכזה בעתיד ח"ו, כי אין אנו בעלי בתים על התורה, ומה' מצעדי גבר".

כזכור, הגאון רבי מרדכי בונים זילברברג, רבה של שיכון ה', שאל את מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, "כשהגיעו המתפללים לבית הכנסת, המתינו ולא הרימו את ספרי התורה עד בואה של המשטרה כדי לא לפגוע בטביעת האצבע הנחוצה לתפיסת הפורעים, ונשאלה השאלה האם היה מותר לעשות כן להשאיר את הספרים בבזיון על הארץ".

מרן הגר"ח קנייבסקי השיב כי "זהו צורך ספרי התורה".

הגרב"מ זילברברג הסביר את דברי הגר"ח ואמר כי "זהו צורך ספרי התורה שיתפסו את המחללים אותם, ועל ידי כך לא יחוללו ספרי תורה וספרים אחרים פעם נוספת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר