מסתבכים עם שימוש בניילון נצמד? הנה טריק שיקל עליכם

כל רצונכם הסתכם בחיתוך פיסת ניילון נצמד כדי לארוז את ארוחת הצהריים למחר, אך בידכם נותר מין כדור ניילון המושלך לפח ואתם עוברים לנסיון שני. הפתרון: לאחסן את הגליל במקפיא. למה זה עובד? (אוכל)

(צילום: שאטרסטוק)

ניילון נצמד הוא מוצר מצוין, אך עם זאת, קשה מאד להשתמש בו. הוא כל כך טוב בתפקידו עד שלפעמים הוא מקשה עלינו לעשות את העבודה שלנו (אריזת מזון).

כולנו מכירים את זה: מנסים לחתוך פיסת ניילון כדי לארוז את ארוחת הצהריים של מחר והיא מסתבכת במהירות בינה לבין עצמה עד שבידכם נותר מעין כדור ניילון המושלך לפח בייאוש ואתם, בלית ברירה, עוברים לנסיון שני.

כל זה יכול להיפתר על ידי עריכת שינוי פשוט במטבח. במקום לאחסן את גליל הניילון במגירה, נסו להעביר אותו למקפיא.

החומר מאבד זמנית חלק מהדביקות שלו כאשר הוא מאוחסן בקור ולדבר יש שתי סיבות עיקריות: ראשית, האוויר הקריר מצמצם את החשמל הסטטי. שנית, ההרכב המולקולרי של ניילון נצמד - פוליאתילן, בתוספת דבקים נוספים, משתנה כאשר הוא חשוף לאקלים אחר.

"הידבקות בין חלקי פלסטיק עשויה להיות מונעת ממולקולות על פני השטח המחדשות את עצמן כדי ליצור קשרים כימיים חלשים", ד"ר צ'אד אורזל, פרופסור לפיזיקה ואסטרונומיה ביוניון קולג' הסביר לאתר "טודיי". "הטמפרטורה הנמוכה עשויה לעכב את התהליך קצת".

תיאוריה זו הגיונית, אבל מה קורה במבחן המציאות?

קרולין פורטה, מנהלת מעבדה למכשירי ניקוי וטקסטיל, דיווחה על תוצאות מוצלחות להפליא.

"הניילון היה הרבה יותר קל לפרישה ולשימוש", אישרה. "הוא לא נדבק לעצמו כשקורר, אבל עדיין עבד טוב בכיסוי צלחת, וככל שהוא מתחמם, הוא חוזר להיות דביק, אבל בהחלט קל יותר לעבודה כאשר הוא קר".

אז עבור אותן פעמים שנייר כסף או שקית ניילון פשוטה אינם באים בחשבון ואתם חייבים להשתמש דווקא בניילון נצמד, התחילו עם סידור מחדש של המטבח. חוץ מזה, שטח נוסף במגירה זה תמיד שימושי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר