טור אישי

למה אין אחדות? // הרב ישראל גליס

יש פרשנים שעולים לדבר בתוכניות רדיו ומחרפים ומשמיצים את כל מי שמדבר אחדות. לדעתי - אחרי שיחה עם מומחים - הכל תלוי בשני אנשים - אריה דרעי ואלי ישי (מאמרים, פוליטי)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
דרעי וישי. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

למה המפלגות החרדיות לא הולכות ביחד?

התירוץ שמשחררים חברי ש"ס, בעיקר חברי הכנסת, שהמסורתיים הספרדים לא יצביעו כשהמפלגה תתאחד עם האשכנזים. אלא שזו זריית חול בעיני המצביעים.

המסורתיים, מפוזרים הפעם במפלגות עוצמה, הבית היהודי, יחד, והמפלגות החילוניות - הליכוד, הימין החדש, אורלי לוי, עדינה בר שלום, ועוד. יש למסורתיים הרבה אפשרויות.

מה שנשאר לחברי הכנסת לצפות זה שעולם התורה הספרדי, בני התורה, יצביעו ש"ס. גם זה בספק גדול, יש חיבורים גדולים בין בני התורה הספרדים והאשכנזים. נלחמתם שבני ישיבה ספרדים יתקבלו לישיבות אשכנזיות והבנות הספרדיות יתקבלו לסמינרים אשכנזים, אז בבקשה, הם למדו להבין שאפשר לחיות ביחד. גם ההורים שלהם מחוברים לעולם אחר.

יש אמנם פרשנים שעולים לדבר בתוכניות רדיו ומחרפים ומשמיצים את כל מי שמדבר אחדות, ויש להם תוכניות צרופות למה אסור שש"ס תתאחד עם האשכנזים.

לדעתי [אחרי שיחה עם מומחים] הכל תלוי בשני אנשים - אריה דרעי ואלי ישי.

אריה דרעי יודע שההצלחה ברשויות המקומיות זה לא ערבות שתהיה אותה הצלחה גם בכנסת, כי המצביעים ברשויות בחרו באיש ולא במפלגה, הם רצו ייצוג טוב ברשויות, והצביעו למי שהם מכירים.

ברור שהסקרים לא משקפים אף פעם את האמת מהשטח, אבל יש תחושות בטן בגלל המצב הכללי בבחירות האלו, כל המסורתיים מקבלים שטיפת מח שצריך להציל את הימין והסיסמה "תצביעו ש"ס תקבלו נתניהו" לא עובדת כי למה להצביע ש"ס אפשר להצביע ישר ליכוד. יש גם שם, לדאבוננו, הרבה חרדים או עסקנים חרדים שיעזרו בכל ענייני הדת.

למה אריה דרעי לא חותר לאחדות עם יהדות התורה? כי הוא יודע שברגע שהוא יחתום עם יהדות התורה, אלי ישי יצא עם הכרזה שצריך להציל את ש"ס והוא שס המקורי והוא זכה לברכת מרן זצ"ל ויגרוף אליו אולי ואולי את הספרדים והפרשנים שרוצים לשמר את המחלוקת המדומה בין ספרדים ואשכנזים.

אלי ישי לא חובר לעוצמה או לבית היהודי כי ברגע שהוא יעשה את זה הפרשנים יעודדו את אריה דרעי לרוץ בבחירות לבד ויש תקוה לעבור את אחוז החסימה.

ימים יגידו ונחכה בסבלנות שמי מהם יעשה את הצעד הראשון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר