"איפה הברית המובטחת?"

ש"ס הושפלה; 'דגל' הבטיחה את כהונתו של פרוש באלעד

אחרי בית שמש - גם אלעד: חודשי מאבק ארוכים שניהלו דגל וש"ס במשותף נגד ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, באו לקיצם בהרמת יד של שני נציגים ליטאים שאישרו את תקציב. בש"ס זועמים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי עם פרוש (צילום ארכיון: Yaakov Naumi/Flash90)

שני חברי מועצת עיריית אלעד מטעם דגל התורה, איסר שפירא ומשה ברדוגו, הצביעו בעד תקציב העיר לשנת 2019 שהציג ראש העירייה ישראל פרוש, וכך הוא אושר ברוב של 8 מבין חברי המועצה.

מהלך מפתיע זה, מבטיח את המשך כהונתו של פרוש בקדנציה הנוכחית לפחות לעוד שנה, ופורם פעם נוספת את "הציר" המדובר בין ש"ס לבין דגל התורה.

מי שכן הרים ידו נגד התקציב, שוב, הוא יו"ר 'דגל' באלעד אבי שטרן, במה שמהווה לכאורה פילוג בתוך דגל התורה המקומית, שנשלטה עד כה בידי ועדת רבנים מיוחדת שהוקמה בסיעה הליטאית.

ל'כיכר השבת' נודע, כי הגאון רבי דוב לנדו, ראש ישיבת סלבודקה, הוא שהורה לנציגי דגל התורה להצביע בעד אישור התקציב של פרוש.

הגר"ד לנדו עם יו"ר 'שלומי אמונים', אביו של ראש העיר פרוש (צילום ארכיון: צילום: יהודה פרקוביץ)

עוד נודע, כי הנציגים שהצביעו בעד התקציב של פרוש, כהחלטת הגר"ד לנדו, עשו זאת לאחר שעלו למענו של הגרי"ג אדלשטיין והוא שהורה להם להתייעץ עם הגר"ד - מה שיקשה על הדרג הפוליטי ב'דגל' להדיח את חברי המועצה הללו.

אם היו בש"ס מי שתכננו להדיח את פרוש מתפקידו, דרך משרד הפנים, באמצעות מינויה של 'ועדה קרואה', כנהוג בערים שלא אושר בהן תקציב לאורך זמן, הרי שכעת תוכנית זו יורדת כמובן מהפרק.

ל'כיכר' נודע כי בש"ס זועמים על המהלך של דגל התורה, וגורמים בסיעה הספרדית מזכירים בשיחה ל'כיכר השבת', כי זו כבר בגידה שניה של 'דגל' בציר המשותף שהם ניהלו עמם בכמה ערים בבחירות המוניציפליות האחרונות, זאת לאחר שגם בבית שמש הם נכנסו לקואליציית בלוך והותירו את ש"ס מאחור.

כזכור, רק לפני כשבועיים הוציאו דגל התורה וש"ס הודעה משותפת, בה נכתב בין היתר: "הציבור באלעד מצפה שראש העיר ישראל פרוש יפסיק להשתעשע בדמיונות שווא, ויבין כי אין בידיו לגרום למי מהסיעות להפר את ההסכם הברור שנחתם בין הצדדים".

הגורמים בש"ס מותחים ביקורת על התנהלות בכירים בהנהלת המפלגה: "דגל התורה פשוט לא 'סופרת' אותנו. העיקר שהבטיחו לנו שיש ברית חזקה בין המפלגות; איפה היא?" תוהים במרירות ל'כיכר השבת' הגורמים בש"ס.

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) פרסם הודעה בה נכתב: "הערב שוב דגל התורה חצו קו אדום. היה לנו סיכום ברור מול רבני דגל התורה באלעד בכל הקשור להתנהלות מול הקואליציה, והופר ברגל גסה. יש לציין, כי בניגוד לפרסומים השקריים אתמול לא היה אף פגישת מו"מ".

"מילה אצלם זו לא מילה. זה התחיל בעיר בית שמש וכעת המשיך לעיר אלעד. אני מסופק האם עם כאלו אנשים אפשר בעתיד לעשות חיבורים ושיתופי פעולה".

הח"כים מלכיאלי ומרגי (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

גם ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) הגיב בכעס למהלך של דגל, וצייץ: "דגל התורה הוכיחה הערב שהיא פדרציה של חצרות שכל אחת מושכת לכוון אחר. זה קרקס. עצוב לי על המפלגה שבעבר התיימרה להנהיג את הציבור החרדי. אני גאה בתנועת ש״ס שמובילה הנהגה אמיתית ומאוחדת הנשמעת כולה לדעת תורה".

במקביל, גורמים ביהדות התורה מעריכים בשעה האחרונה בשיחה ל'כיכר השבת', כי הם יהיו חייבים להגיע להסכמות עם פרוש כבר במהלך החודש הקרוב, לאחר אישורו של התקציב.

"לא יהיה ניתן לסיים את מערכת הבחירות הארציות המתקרבות בהצלחה, ללא שתושג אחדות מלאה בתוך יהדות התורה, בין דגל התורה לבין 'שלומי אמונים' (אגודת ישראל)", מסבירים גורמים אלו, "כי פעילי הסיעה החסידית לא יעבדו לטובת הסיעה המשותפת במצב בו ממשיכה המלחמה בראש העיר שלהם באלעד".

בשל כך נפגשו לאחרונה מספר פעמים צוותי המשא ומתן של פרוש ו'דגל', במטרה להגיע להבנות שיסתיימו בכניסה לקואליציה.

יצוין, כי ב'דגל' העבירו מסרים ברוח זו גם לש"ס, שותפתם באלעד לאורך כל חודשי המאבק בישראל פרוש, במהלכם הם הכשילו יחדיו פעם אחר פעם את אישורו של תקציב העיר אלעד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר