בריטניה

225 תקיפות אנטישמיות כלפי חרדים בשנה

בשנה החולפת היו בסך הכל 1,652 מעשי אנטישמיות ברחבי הממלכה • מדובר בשיא של כל הזמנים - כך על פי נתוני הוועד לאבטחת הקהילה (CST), שמגיש את הדו"ח השנתי (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
חרדים בבריטניה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

מספר מעשי האנטישמיות בבריטניה זינק בשנה החולפת (2018) לשיא של כל הזמנים שנרשמו, כך עולה מדו"ח מדאיג שמפרסם CST - הוועד לאבטחת הקהילה.

מדובר בשנה שבה עלו לכותרות התבטאויותיו האנטישמיות והאנטי-ישראליות של ג'רמי קורבין, יו"ר סיעת ה'לייבור', מה שהוביל למתיחות קשה מאד, ולחשיפת אנטישמיות רבה בין שורות המפלגה הפופולרית ותומכיה.

הנתון הבולט בדו"ח של הארגון השנה, הוא עלייה כללית במניין אירועי האנטישמיות ברחבי הממלכה, שמספרם עמד על 1,652. לשם השוואה, בדו"ח של CST לשנת 2017, נרשמו 1,420 אירועים אנטישמיים, וב-2016 נספרו 1,375

"דפוס זה, של אירועים כה רבים המופיעים באופן עקבי, מצביע על מצב מתמשך שבו אנשים עם עמדות אנטישמיות חשים בטוחים יותר להביע את דעתם, בעוד לקורבנות של מעשים כאלו, וכן לעיתונאים, עשויה להיות יותר מוטיבציה לדווח על האנטישמיות שהם חווים או נתקלים בה", נאמר בדו"ח.

בדו"ח צוין כי בחודש מאי 2018, הגיע המספר החודשי הגבוה ביותר, עם 182 תקריות אנטישמיות. "סביר להניח שהסיכום החודשי הגבוה יותר, נגרם בחלקו מהתגובות לאירועים פוליטיים בבריטניה ובמדינות אחרות שבהם היתה מעורבת מפלגת ה'לייבור', ובאלימות בגבול ישראל ורצועת עזה, בחודשים אלו", נכתב בהצהרת ה-CST.

כאמור, מעשים רבים קשורים ל'לייבור'; על פי הנתונים, 148 תקריות אנטישמיות בשנה האחרונה "היו דוגמאות, או התרחשו בהקשר המיידי של, טענות על אנטישמיות לכאורה במפלגה. מתוך 148 מקרים אלו, 49 התרחשו באוגוסט, 16 בספטמבר ו-15 באפריל. כל אלו היו חודשים שבהם הטענות על אנטישמיות במפלגת ה'לייבור' משכו את תשומת לב התקשורת והפוליטיקה".

חרדים בבריטניה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

הסוג הנפוץ ביותר של תקריות האנטישמיות בשנת 2018, היה תקיפה או התעללות מילולית שכוונה באופן אקראי לאנשים חרדים ובעלי חזות יהודית שנראו בציבור. בלפחות 224 תקריות, היו הקורבנות יהודים שלבשו בגדים דתיים או מסורתיים, מדים של בית ספר יהודי או תכשיטים הנושאים סמל יהודי כמו מגן דוד.

כמעט 75% מהאירועים התרחשו בערים לונדון ומנצ'סטר, בתיהם של שתי הקהילות היהודיות הגדולות של בריטניה. אירועים אנטישמיים נרשמו גם בליברפול, גלזגו, לידס, שפילד וערים אחרות.

ב-502 מהמקרים שנרשמו, ידוע לוועד גם מוצאם של התוקפים:

"מתוכם, 300 עבריינים (60%) תוארו כ'לבן - צפון אירופה'; 18 עבריינים (ארבעה אחוזים) תוארו כ'לבן - דרום אירופה'; 73 עבריינים (15 אחוזים) תוארו "שחור"; 64 עבריינים (13%) תוארו כ'דרום אסיה'; שלושה עבריינים (0.5%) תוארו כ"מזרח הרחוק או דרום מזרח אסיה"; ו -44 עבריינים (תשעה אחוזים) תוארו כ'ערביים או צפון אפריקאים'", נכתב בדו"ח ה-CST.

בגובה לפרסום הדו"ח, אמר מזכיר הפנים של הקבינט, סאג'יד ג'וויד, כי המעשים האנטישמיים הם "בזויים לחלוטין ואין להם מקום בחברה. הקהילה היהודית לא צריכה לסבול את ההתקפות האלה, ואנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לפטור את החברה מן הדעות הרעילות הללו".

חבר הפרלמנט מטעם מפלגת ה'לייבור', ג'ון מאן, העומד בראש קבוצת המפלגות הבריטיות נגד אנטישמיות, ציין כי נתוני ה-CST "אינם מפתיעים, ואכן היו צפויים. עכשיו הגיע הזמן שכולם בפרלמנט יעמדו לצד CST במאבק נגד האנטישמיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר